2017/03/28

Tisdag och helt slut

Tisdagar och torsdagar är de dagar jag inte styrketränar innan mina gruppträningspass så de dagarna räknar jag mer som cardiodagar iaf tisdagar medans torsdagar är en mer en mixad dag. 

Cyklade en annan väg till jobbet , en kortare men fan vad bökig väg. Övergångsställen och massor av folk överallt och tiden blir i stort sett den samma som på den längre sträckan jag brukar ta.

Kvällen börjar som alltid med spinning och ikväll tror jag att vi körde tuffare än vanligt för jag va genomblöt ä, glömde sätta igång tidtagningen så jag förlorade någon minut 
Är ingen direkt högpulsare men på spinningen brukar jag kunna komma upp lite högre än på HIIT passen totalt
HIIT passet efter är ju det jag kör tre moment som jag förklarade förra veckan 
 Moment 1 hopprep och valfri benövning som gärna får vara i lite tempo vardera 15 sekunder ggr 3 totalt 1,5 minut.

Vila 20 sekunder 

Moment 2 är burpees 15 sekunder , Mountainclimber 15 sekunder och benböj med hopp alt lyfta hälarna som jag gör nu 15 sekunder och sedan gör man allt 10 och 5 sekunder. Mitt mål är att göra minst 6 (7),4,2 burpees på rundorna

Vila 20 sekunder 

Moment 3 är hantlar med nya upplägget. Jag har 6 kg hantlar det suger rejält
15 sekunder Bicepscurl 
15 sekunder Axellyft i sida med fokus baksida 
15 sekunder triceps kickback
15 sekunder axelpress
X2 man hinner mellan 6-8 reps på varje 15 sekunder 

Sen vilar man 30 och kör allt totalt 8 ggr
Som sagt någon direkt högpulsare är jag inte 

Så det va väldigt skönt med ett stretchpass på 30 min efter och sträcka ut trötta muskler.

Ge nomsvettig

En bra kväll som vanligt, blir 500 g kycklingfärsbiffar med bea till middag


I morgon styrketräning överkropp och två gruppträningspass


Inga kommentarer: