2013/04/20

Tror ni på karma?




Har börjat återhämta mig från gårdagens blogg och tack för alla underbara svar :-) Det va inte dem jag fiskade efter men jag blev väldigt glad . Kanske jag fortsätter och berätta om resten en annan dag. Ni vet ju hur Anna Whalgren reagerade när hennes dotter berättade i sin bok om hur hennes uppväxt va , hon sa då att man borde vänta tills ens föräldrar är döda innan man berättar och faktum är att min pappa är död och kan inte lida av något jag skriver. Visserligen kan hon som min pappa var gift med lida men what goes around comes around och jag tror på karma. Det du gör mot andra kommer tusenfaldigt tillbaka till dig åt båda håll och en del får dö ensam i en bil längs vägen som straff andra får lida på annat sätt. Man kan försonas men aldrig förlåta vissa saker och kanske kommer jag en dag som sagt att berätta resten skulle nog vara bra för de som tycker jag va en lat unge när jag va liten att veta hur det va att konstant leva med ett inte så smickrande öknamn som inte var gett av kärlek att känna den skammen hela sin uppväxt är inte kul.

Ni undrar säkert vart min mamma va och om hon aldrig sa något . Jag växte ju upp hos min pappa och funderar ofta på vem jag varit idag om jag bott med mamma. Mamma har varit min idol och förebild hela livet. Hon var alltid så snygg och vi gjorde saker tillsammans. Hon sa aldrig elaka saker eller så och hos mamma slapp jag sitta på en stol och se på tv och jag fick bada i badkaret. Skumt tänker ni nu vad menar hon. Jag hade lite sned rygg när jag va liten inget farligt men det resulterade till att jag inte längre fick sitta i soffan hemma och bada det fick man tydligen ont heller göra efter det man fått sin mens det va jättefarligt det måste jag ju förstå sa min styvmamma. Synd inte Google fanns på den tiden. Men min mamma sa aldrig något sådant hon sa man va fin och man hade det alltid så bra där. Jag vet hon ville ha oss men motarbetades har hon berättat tror inte hon vill gå in på det och jag hyser inget agg mot mamma för min uppväxt jag älskar min mamma enormt mycket.

I vår familj skulle vi inte göra så ny iaf vi kallar inte varandra namn eller skriker elaka saker till varandra även om det ibland kan bli lite infekterat så är det läkt väldigt snabbt men mina barn svär inte åt mig , inte skriker dumma mamma eller så utan jag hoppas jag gett dem en bra grund att leva med alla mina vackra fantastiska barn.

Shit nu fick ni lite mer insyn men det finns så mycket att berätta så jag skulle kunna skriva en bok om eländet men det kommer jag aldrig göra för när ska jag ha tid med det ;-)



What ever ni ser den första bilden hör uppe lägger den här oxå



Det är ett av mina måtton i livet och den texten sitter på vår vägg i sovrummet även om det hamnat en enorm tv framför sedan texten sattes upp. Det är viktiga ord och de måste alla leva efter tycker jag. Kliv ur lådan och lev!

Va iaf på gymmet i morse och Carro fick fota lite. Tränade utan skydd på armbågen för jag hade så jäkla ont i natt att jag vaknade kl 5. Så jag bestämde mig för att nu jävlar får det va nog nu skiter jag i att det gör ont och det gick faktiskt bra . Fast jag ser på en av bilderna där jag gör axelpress att jag kompenserar det onda med att sänka axeln iaf just på den här bilden. Nu är jag osymmetrisk i axlarna med någon cm så det blir lite snedbelastning



Här gör jag mina chins som går bättre och bättre










Lite syns ju musklerna iaf ;-)


Hantelrodd



Så det va en liten rapport om dagen. Älska varandra i trafiken


- Veronica

Inga kommentarer: