2015/03/27

Svullen

Har försökt skärpa mig den här veckan förutom våfflorna. Men kroppen är svullen  och jag vet inte varför. Fötterna klämmer i skorna och jag har ont i knäna. Vet inte om det är menisken som bråkar eller om det bara är svullnaden. Händer och armbågar känns av med. 
All pollen (och det är bara början ännu) har gjort mig till zombie och orken är noll . Så det känns bra det här onda leder och allergi och 22 dagar till springcross loppet. Suger fett måste jag säga. Vågar inte ställa mig på vågen alls med risk att bli knäckt. Kanske jag ska köpa vätskedrivande det hjälper ibland när det är som värst. Känns som en ond spiral nu. Äter vad jag vill på helgen vilket gör att hela veckans sunda livsstil pajar även om maten jag äter är ok men att jag låter mig äta gotter. Vill ha gotter det är min rättighet att äta det men min kropp skriker att den inte kan ha det. 

Tränar ju massor har gjort 145 pass bara i år så brist på motion och träning är det ju inte kanske tvärtom. Är noga med att äta det jag bränner men ibland blir det nog lite mer även om jag väljer att äta mer kyckling eller fisk som gör att kalorierna överskrids så det ska egentligen inte spela så stor roll. Äter inget överflöd av carbs utan lagom, det händer att jag äter en smörgås eller müsli . Men som sagt inte varje dag och inga mängder utan det är fredagar som är carbday där jag laddar om efter att ha kört 10 -11 pass på 5-6 dagar och laddar för nystart med träning fullt påladdad igen. Jag måste få ha fredagen så det är så för mitt psyke men jag kanske får skärpa till mig från lördagen . Men man vill ju få va "normal" med
Det finns så mycket gott man vill äta som faktiskt är bra mat med och jag älskar att äta och det finns inget stopp. Är hungrig igen efter en timme och behöver mer fast jag vet att det vara är inbillning men det är som om kroppen skriker efter att äta. Värst är det på helgerna när jag inte jobbar på kvällen och gubben jobbar. Då äter jag av tristess. Vet ju att jag inte behöver äta hela tiden men ändå gör jag det. Jag vet att det finns något att äta och äter. Skulle kunna vara ett kg morötter det spelar igen roll vad det är bara jag får äta. 

Nåväl jag får skärpa mig nu för Lowa har beslutat att vi bara ska ha gotter på fredagar fast jag vet att hon köpte en liten påse chips efter skolan den lilla uslingen. Hoppas hon förstod när jag sa det inte är ok.


Inga kommentarer: