2009/06/10

Regn och åter regn

Idag har alla våra skolbarn utom Mia avslutning och som på beställning
regnar det. Inte så kul :-( . Det är även sista dagen för terminen
hela gruppen är samlad och tårta ute i solen hade ju varit mysigt men
all är grått och tråkigt. Men tårta blir det iaf.


Jag får ingen tårta, slut med det nu. Kör ju nån iso variant, vägrar
köra fullt ut för fetaost och sommar hör liksom ihop.


Lowa har ont i huvudet säger hon. Men hon visar på nacken där hon har
normalt ett rött födelsemärke. Nu är det betydligt mer rött än
vanligt. Blir alltid cancernojjig för fläckar och sånt men man brukar
ju i regel inte behöva oroa sig. Skulle gå under om något av barnen
blev obotligt sjuk. Men kanske ska jag hålla lite extra koll på mitt
trollbarn.


Längtar till semestern nu. Vill ha sovmorgon eller iaf mysmorgon i
sängen lite längre än till kl7. Viggo har fått för sig att det är
flaskdags kl 5 så man blir ju vaken efter det även om han kvartar in
mätt och belåten.


Är lite orolig vad de ska säga om hans vikt. Räknar med att han väger
uppemot 9 kg redan. Med tanke på att Mimosa anses överviktig fast hon
springer ifrån varenda unge och är stark som attans. Jag har väl feta
ungar antagligen. Viggo va ju tung när jag började dra ner på amningen
så det är inte ersättningens fel. Och jag vet inte vad jag ska minska
på när han e hungrig. Jag menar får han mindre i flaska vill han ha
mat tätare.


Nu får han drygt 2 dl när han vaknar vid 5. Sedan blir det en flaska
till innan vi går ut på fm på mellan 150-200 ml. När vi kommer in får
han mat och beroende på om han äter mycket eller lite skarvar jag på
med lite i flaskan. En flaska när vi går ut alt runt 15 tiden och
sedan vid 17-18 och en inför natten. Får han inte mat så vill han ha
mitt i natten oxå. Jag försöker amma men det finns så lite om man
skarvar med det. Hur mycket mat ger ni era små?


Nu fan klipper de gräset på gården i regnet. Spännande att se om de
tar hela gräsmattan den här gången.


Hanna vart har Jocke tagit vägen? Inget svar på sms och jag behöver varor asap!

--
Skickat från min mobila enhet

2 kommentarer:

Hanna sa...

Han har skickat det idag! Han tog upp det själv! Det står "Till Syrran" på lådorna.. :)

Unknown sa...

Han ringde mig på dan så nu har jag lite lager