2009/10/11

Inte mycket till blogg det här

Förlåt att jag är så dålig på att skriva men det har varit jobbigt med allt kring Maria ett tag och det blir inte bättre när man måste prata med Soc och visa att man är en duglig förälder. Det suger måste jag säga. Soc i Sigtuna suger fett oxå Jonathans mamma får ingen hjälp så de är hemlösa. Ikväll va det värsta kaoset här för Maria hade träffat en ny kille och Jonathan balade ur totalt, det här är ju hans trygghet och nu skulle han f sova på gatan. Jag talade om för honom att så länge jag lever så sover han inte på någon gata hur många pojkvännner hon nu än må skaffa. Men nu är de tillsammans igen så det känns ju bra. Pratade med Jonathans mamma som är lika förtvivlad över hemlösheten som Jonathan och vi andra. Soc hade erbjudit henne att jourhemsplasera honom men någon annan hjälp skulle de inte få! Vad fan är det för stil blir galane på sånt. I morgon skulle hon gå ner igen och slå näven i bordet och be om hjälp. Det suger verkligen. Så nu har jag köpt ett 30 dagarskort till honom så han verkligen kan åka hit inget barn ska med min vetskap sova på gatan. Undrar hur de är funtade på soc jag menar här ska de kolla om jag är en duglig förälder till mina barn med tanke på vad BUP tolkat Marias ord (de verkar lite smått egentolkningsgalna där med) att hon inte skulle trivar ehmma för det va så rörigt. Det va typ nått hon berättat att hon tyckt för flera år sedan när alla barnen bodde varannan vecka men så är det ju inte nu längre. Men sedan kan soc i en annan kommun helt skita i att barn far illa och inte har någonstans att bo det är helt ok. Hur fan tänker de?

Håll tummarna för att jag passerar kommunens tillsyn i morgon för att få fortsätta som dagbarnvrdare. Varför måste allt förnyas hela tiden......

Inga kommentarer: