2016/02/01

Motivation

Känner att jag ska börja älska min kropp för vad den är och med dess förändringar istället för att hela tiden se mina brister.

Min motivation just nu är en fantastisk kvinna jag följer på instagram och nu även live på Periscope . Apan (apansattigranen ) hon älskar och accepterar sin kropp, är bedårande vacker och så sunda åsikter. Blir glad när jag lyssnar på henne och känner att jag faktiskt mer och mer måste lära mig att acceptera och älska min kropp inte tanken på vad andra tycker om den. Inte för att jag bryr mig så mycket men mina ögon ser ju inte samma sak som dina om vi tittar på mig . Jag ser bristerna ni ser det andra. Så nu ska jag varje dag ställa mig framför spegeln och säga att jag duger som jag är just idag
Fast när man aldrig egentligen älskat sin kropp är det nog svårt att börja göra det nu. Men jag ska försöka att älska mina brister lika mycket som jag älskar andra delar av mig själv. Det sitter ju ganska djupt inne att man inte duger när det prentats in hela uppväxten och det är svårt att ändra den synen då.

Men denna kvinna och att lyssna på henne ska ge mig den kraft jag behöver att älska mig själv , det extra fluffet och jag ska fortsätta träna med det jag trivs 


Inga kommentarer: