2017/05/14

Att älska söndagar 

Ja inte är det svårt att göra det och mycket beror det på att jag får en lång mental egentid i form av ett tungt pass i gymmet. Längtan att känna hur det svider i musklerna, pulsen blir hög och svetten kommer är beroendeframkallande . Och att se hur musklerna fylls med blod när man står där och pressar är så peppande, ja även det röda ansiktet när man tar i så man tror man ska explodera. Så hur kan man intr längta efter ett 1 h och 40 min långt gympass följt av att få hålla pass för fantastiska människor . 

Numera är jag mycket lättare i sinnet dessutom  och det gör mig mycket mer triggad att ta i. Känner mig 10 kg lättare även om det snarare är tvärtom 😝 Ha ha

Överkropp som alltid och fokus på övningar jag inte kan göra hemma fullt ut. Börjar alltid med sittande rodd för jag tycker kontakten är så skön . Oftast blir det en smal rodd eftersom det blir mer bredd i andra övningar. Ska något pass bara köra olika roddar vilket jag gör då och då. Men idag iaf la jag på lite mer vikt men körde inte lika många set som förra veckan måste testa hur jag ska lägga mig i vikt för att köra slut på mig men samtidigt inte köra för få reps. Vill ha både styrka och volym 


Sedan gick jag på latsdraget, det kommer jag köra en del hemma så jag lägger inte så mycket fokus på det på gymmet


Axlarnas mästarövning nr 1 är ju Militärpress . Måste tänka på armbågen eftersom jag inte fått mitt skydd ännu så det blev 30 kg hela vägen


Fortsatte med samma stång som vanligt av lathet för Bicepscurl 


Liksom förra veckan bröt jag av med lite rygglyft för att armarna ska få ladda om


Triceps kan man aldrig träna för mycket och pushdown är sköna ökade nog lite i vikter här med. Försökte öka på det mesta idag faktiskt men inte allt . Där jag inte ökar håller jag emot vikten hela vägen tillbaka även om jag alltid gör mina övningar väldigt långsamt så håller jag emot extra mycket nu


Lite mer triceps och lats


Fördelen med att köra bröst i kabeln är att det inte blir sådan belastning på min armbåge och då kan jag fokusera mycket på att hålla emot på tillbakavägen. Vikterna är ju per arm och jag håller mig på samma maskin nu så statistiken blir rätt vad vikten i sig är vet jag inte utan jag ser det som en motståndssiffra även om det står kg på lappen under men jag är skeptisk med tanke på vad en hantel eller en viktplatta väger med samma vikt 🤔


Lite mer bröst och axlar i rejält långsamt tempo


Fortsatte sedan med den exentriska träningen , ja det heter så när man håller emot men jag gillar inte att flyga med komplicerade ord som folk måste googla på. Jag kallar det att hålla emot på svenska liksom 😉

Axlar med lätta hantlar så jag kunde hålla så raka som möjligt.

Sen va det dags för funktionell styrka som kändes rejält. Idag va det knappt några alls som tränade så sista passet blev inställt igen då den deltagare som brukar gå som vanligt inte vill träna ensam men nästa vecka blir det iaf en till 👍

Cyklade hem och åt lite innan jag och Eddie tog oss en sväng runt Lillsjön 


Måste ta mig i kragen och komma upp på morgonen för att köra rundan innan jobbet. Förra veckan blev det inte något på morgonen men skam den som ger sig nytt försök snart igen.

Så nu är jag iaf helt slut efter en bra träningsdag . I morgon ska jag träna ben i mitt eget lilla gym. Får lite frågor om jag inte kan köra lite PT med några men vi får se jag vill inte lova något med risk att tiden inte finns. Det känns så bra att ha så mycket egen träningstid nu mot när jag höll så många pass och just nu vill jag inte förlora den känslan med att boka upp mig för mycket . En och annan då och då kan jag sparka igång men vill inte ja någon permanent flera gånger veckovis .

Mitt skydd till armbågen kom med bud nu ikväll (det skulle lämnats i torsdags men puckobudet klev inte ens ur bilen) så nu kanske det blir lättare att träna 


Trött är jag som sagt och lite Propus glass går nog i nu ikväll med som mellis 

Ses i morrn

Inga kommentarer: