2013/03/07

Bokwa ikväll

Med risk att låta tjatig men solen är underbar även om det är kallt ute. Vägrade mössa på fm här ska fyllas på d-vitamin även om jag tar 5000IE i tillskott varje dag så är den äkta varan mer än välkommen . På em åkte mössan på igen fy vad kallt det blåste hemma på gården.

Skulle hålla Zumba idag men det va så få som kom och de ville testa Bokwan och som tidigare hoppas de att det kommer på schemat snart vilket även jag hoppas. Ska byta ut cooldown låten så blir mixen kanon .

Styrka och spinning i fullt ös avslutade en härlig torsdag . Kändes helt ok i armbågen att köra och det gör mest ont i okontrollerade rörelser . Kanske att gubbens tryckande gett resultat ska fortsätta smörja lederna för nu när jag börjar ta av mig vantarna säger lederna ifrån igen som alltid. Suck att det aldrig slutar men nu har jag börjat med msm och hoppas det smörjer bort allt knakande och onda samt att jag ökar på dosen o-3 till 8g per dag kanske borde jag ta mer men det får räcka. Tanken på att gå över helt på antiinflamatorisk kost har jag funderat på länge för lederna men man är ju så van efter över 20 års ont . Utredning visade inte på reumatism när jag gjorde den när det började göra ont kanske dags att kolla igen . Min vänstra armbåge smäller hela tiden men gör inte ont i övrigt. Ja ja lite smärta har ingen dött av och det är tur jag är så överrörlig att stelheten kanske dröjer . Har ganska mycket problem med överrörligheten oxå och muskelbyggandet hjälper mig att ha koll på det och hålla allt på plats.

Handlade på vägen hem och gjorde mig en laxburgare när jag kom hem. Måste äta efter de här passen oavsett vad kalorierna i loggen visar. Ställde mig på snäll våg i morse så jag kan gott överskrida lite. Ska nog ändra mina kalorier snart eftersom de är inställda på att gå ner snabbt men det ska jag inte göra ska nog inte gå ner mer är nöjd nu vill bara bygga och forma. Så om jag ställer in den på att gå ner långsamt får jag säkert 500 kalorier till att äta eller så får det stå kvar och bli rött ska kolla hur man gör för att ändra . Målet är ju toppform till Mallis. Självklart ska jag hålla det oxå.

Dagens bilder




-






Veronica

Inga kommentarer: