2017/07/01

Axlar och rumpa

Gick som vanligt upp kl 7 en lördag och tog Eddie på en promenad. Blev bara en mil för powebanken va inte laddad så jag ville inte få batteritorsk . Men som sagt en mil är inte så illa.

Axlar och rumpa på mitt sommarschema idag och jag börjar med militärpressar. Kör inte så tungt men satsar på volymen istället och ökar vartefter jag blir bättre och bättre i armbågen 

Varvar med rumpa idag och Hipthruster med ryggen på bänk . Har ett hårdare band idag och det svider ordentligt 

Låter axlarna gå på volym även i pressarna även om det va löjligt lätt men med många axellövningar så gör det inget

På med gummibandet igen och fötterna på stepbräda

Forsätter med axlar

På med gummibandet och göra benböj. Så jäkla tjockt det här gröna bandet . I höstas när jag köpte det kunde jag inte ens dela på benen med det på men jag har byggt upp mer styrka nu

Jodå lite mer axlar självklart 😉

Och så enhandssvingar. Började med 16 kg och det gick ju att göra många reps på så jag körde med 20 kg på sista setet. Blir bara 20 med enhands framöver

Se filmen

Lite rulle för magen men jag använder en hantel. Går bra med stång med det har jag på pass men det finns inte utrymme i min grotta för det 

Avslutar med en favvo för rumpan med gummiband runt knäna . Tog för lätt band först . Antal reps är hälften per sida så 30 st är 15x15 men jag orkar inte logga två olika 😉


Har blivit en riktig foodjunkie och äter allt i min väg. Är sötsugen (ska ha mens snart) och det finns inget stopp. Blev korv med bröd och sedan ett besök på donken när vi va på promenad i stan 😳 Sen pasta , popcorn och proteingodis på det


Alltså jag är helt hopplös. Men skit samma jag ska bygga nu och träna hårt så det kanske blir plus minus noll. Mallis om en vecka då ska jag njuta och äta gott utan ångest

Vill du träna med mig i sommar gör gärna det. Minst 3 anmälda så kör jag för gubben och jag är ju med oxå. Har visserligen inte frågat om han vill men jag förutsätter att han är det 😝 Ta med din gubbe med så ska vi njuta av deras lidande.


Nä nu ska jag fortsätta mitt ätande 


Inga kommentarer: