2017/06/28

Let's build some guns đŸ’Ș

Idag va det första lats/armar passet pĂ„ mitt sommarschema. Benen Ă€r fortfarande sĂ„ trötta sedan mĂ„ndagens pass och jag bloggade ju inte igĂ„r för jag va för trött men det va en bra kvĂ€ll med spinning och GetFit i vanlig ordning 

Idag Àr jag laddad med lasagne till bredden sÄ alla förutsÀttningar till ett energifyllt pass finns

Började med latsdrag och vÀrmde upp med det tvÄ set innan jag la pÄ vikt. KÀndes bra nu nÀr jag har satt en kÀtting pÄ vajern sÄ vikterna kan stÄ pÄ golvet igen. Dessutom Àr det lÀtt att göra den lÀngre om jag vill sitta pÄ golvet och utföra vissa övningar eller pÄ knÀ pÄ golvet

Har lagt upp passet sÄ att alla övningar ska involvera alla de muskler jag vill komma Ät vilket gör att jag inte alltid kan göra de vanliga repsen eller vikterna beroende pÄ vad de tidigare övningarna har varit . HÀr har vi latsen och triceps förutom core

FortsĂ€tter med triceps men fick plocka av lite vikt nu nĂ€r det börjar bli mĂ„nga set för triceps 

Kopplar pĂ„ latsen igen och kastar lite boll upp i taket men gissa om lĂ„ren grĂ„ter 😏

Dags att lÄta biceps fÄ slita lite, efter alla latsdrag vill jag inte lÀgga pÄ för mycket men har mer att ge

PÄ med occlusionsbanden och fortsÀtter med biceps . SvÄrt att veta om jag skulle köra 7 kg som jag brukar sÄ jag började med 6 men ökande till 7 sen

Hade tĂ€nkt öka repsen i rodden men banden satt knöligt och skar in med kardborrarna i underarmarna sĂ„ jag fick fixa till det. 

Plockade av vikter och körde slut pÄ triceps

LÀttare vikter pÄ stÄngen men tyngre Àn senast

SÄ fick latsen köras slut det sista med

Om man vill komma Ă„t ryggen pĂ„ samma sĂ€tt som vid en armhĂ€vning Ă€r denna övning perfekt 

Se filmen


TÀnkte jag ska lÀgga upp en del gummibandsövningar jag gillar som man dessutom har nytta av i andra tyngre övningar sÄ hÄll koll pÄ filmer pÄ Instagram "Veronicaihavetbygger"

Börjar bli rejÀlt bekvÀm med att filma och ju mer jag gör det ju mer Àlskar jag min kropp för hur den Àr. Lite fluff hÀr och dÀr men stark som fan Àr ju helt ok


Mimosa och jag tog en promenad med Eddie för att avluta kvĂ€llen sen gjorde jag mig tvĂ„ burgare sĂ„ varenda kalori jag brĂ€nt har jag Ă€tit upp 😝



Inga kommentarer: