2017/06/17

Äntligen lite värme

Älskar sommar det får gärna var det varje dag året om för min del finns inget bättre än att slippa frysa och slippa en massa onödiga kläder.

Tog dem vanliga lördags promenaden med Eddie på drygt 1,7 mil innan det va dags för korta benpasset och även lite vänster axel.

Har inte kört tung marklyft på extremt länge och det är färskvara med tyngden och just nu vill ju varken armbåge eller höft vara med och leka tungt men man måste ju testa. Inte bästa tekniken men men sakta men säkert ska jag tillbaka igen hoppas få tid hos superkiropraktorn som ska knäcka ut höften åt mig. Hittade bara en dragrem så jag fick ha handskar för hela jag är full av solcreme

Se filmen med sorry för usel teknik


Tillbaka på det vanliga upplägget och tar tunga bollen och pressar upp i taket. Å vad jag hoppas armbågen blir bra så det inte ska göra så ont att ta emot bollen vill inte behöva ha lättare

På med banden på benen och jobba lite hårdare

Stora handväskan fram och lite bättre teknik 😝 Kommer kännas i rumpan i morgon

Ett lila gummiband på knäna, brett isär och pressa knäna rejält ut och asstothegrass

Rehabbar lite med att stärka upp vänster axel så högern ska få vila

Tänker att jag avslutar med svingar är genomsvettig så jag höll på att tappa 28an på första setet och fick ställa ner den och torka händerna . Inga problem att svinga setet efter så jag tog 32an och svingade den med hade gott kunnat göra flera reps även vill va lite försiktig 

Se filmen

Lite korv med bröd och sen tog jag och Mimosa en promenad till Gamla stan fram och tillbaka så drygt 3 mil i fötterna idag och klockan är bara strax efter 17

Började spela in en film som jag hade tänkt lägga upp men den blev inte bra måste filma den med instagram istället så allt kommer med. Iaf så handlade den om vikten av att börja acceptera sin kropp, att hitta de bitar man gillar med den och fokusera på dem och inte problemområdena. Hur viktigt det är att fota sig i ljus som man trivs i för att på det sättet se sin kropp som man vill och då börja älska den. Jag har ett mobilskal som kan sättas på alla plana ytor vilket gör att jag kan fota och filma mig och mer och med accepterar jag min egen kropp, börjar sluta fokusera på dallret som aldrig kommer försvinna utan är en del av mig. Jag väljer vinklar som gör mig glad att se på mig själv och det ger självförtroende och en stark självkänsla 

Två bilder tagna idag för jag kände mig stark, svettig och helt ok i spegeln när jag tränade . Kanske inte alla tycker så men det här är min blogg så vad någon annan tycker skiter jag faktiskt i. Och faktiskt kan man se att under dallret så finns det en massa magmuskler och att de är lite dolda gör inget så länge de är starka


Inga kommentarer: