2017/06/11

Har missat eller inte orkat..

...blogga på några dagar. Torsdagen gick som en dans med träningen trots armen i tejp. Kändes väldigt ostabilt i vänstern fast det va högern som är tejpad men jag känner mig redan mycket bättre när muskeln på underarmen ovansida fått slappna av lite. Studsar burpees som en gasell och svingar kettlebells som aldrig förr


Fick min nya kettlebell som jag inte kan kalla för bula det är ju en handväska 😬 Min 28 är lite på vift skulle kommit i torsdags men när jag ringde i fredags hade de inte ens stoppat in den i en lastbil på Posten 🙄

Använde den iaf igår när jag körde mina raka marklyft med occlusonsband. Gick som vanligt min 1,7 mil promenad innan korta benpasset så benen va lagom möra när jag körde igång med benen

Bollen är ganska tung att pressa upp mot taket man är fortfarande lite trött i axeln efter nålarna naprapaten satt men det går med vilja

Testade att ta en lite tyngre bolla på 2a och 3e setet inte så skönt i skuldrorna men kanske är det bättre nästa gång 

Så min lilla handväska och nu slapp jag göra 50 st i ett sträck iaf när man har 12 kg till att dra upp. Vill hålla samma volym som innan så det blev ett ser till

Satte på det lilla runda lila bandet runt knäna så ben och rumpa får slita lite

För att träna upp obalansen i mina axlar kommer jag köra lite enhands övningar på vänstern för att jämna upp och på det sättet minska belastningen på högern som kanske pga sin styrka tar över en del övningar 

Sen gick jag ut en promenad till ensam för ingen ville gå med så det blev en mil till. Valde helt fel skor och fick blåsor under båda fötterna som gör asont 😩 vätskefyllda idag 




Idag vaknade jag tidigt och susade iväg på min cykel till jobbet och drog av två sköna timmar styrketräning 

Som vanligt är det viktvolym jag går på och ökar jag vikten men gör färre reps i mitt set så får jag göra set tills jag är uppe i minst samma volym som veckan innan. Började med kabelrodd och ökade på vilterna. En herre ville köra efter mig självklart skulle han ha samma vikt som mig och jag berättade hur många reps och set jag gjorde. Hur det gick? 😬

Vidare på latsdrag körde på säkra kort och gissa vad någon försökte köra på mina vikter efter med men jag sitter rakt och kontrollerad i ryggen denna herre fick mer eller mindre ligga ner bakåt och slita ner vikterna. Varför kan man inte bara ta vikter man klarar av 🙄

Extremt trött i skuldrorna så jag fick bita ihop rejält med pressarna idag för att komma upp i volymen. Känns bättre i armbågen men är ju fortfarande tejpad så det hjälper ju till lite

Vill inte curla med tyngre stång innan jag är helt bra men biceps är ju inte något jag fokuserar på som separat muskel så 30 räcker gott och väl kan öka repsen och seten istället

Ökade på vikterna från början med fliesen ska lägga på till 13,75 nästa vecka från början tar det stegvis

Samma sak med pressarna ökade vikterna men kommer köra på 16,25 en vecka till kanske som idag något tyngre set men jag vill upp på 12 or med denna vikt innan jag ökar helt

Inget att säga här samma som senast

Ökade på vikterna lite och står rakt i överkroppen och har rakt handtag inte rep som hemma. Bra övning att variera så triceps får extra mycket jobb

La på för pushdown men kom inte upp i volymen innan det började göra ont i armbågen . Sänkte vikterna istället och gjorde två set till fail

Valde med flit 9 kg istället för 10 som jag körde hemma senast. Vill ha variationen och det känns bra

Drog av lite vänster axel snabbt med innan mina avslutande högreps

Höll sedan ett funktionellt styrkepass för att få alla småmusklerna och core samt ett kortare "aerobicpass" då det bara va en deltagare idag som inte tränat på ett bra tag sedan cyklade jag hem igen. Ytterligare en bra träningsdag och massor av mat på det och inte av det mest hälsosamma slaget men vad 17 det va gott



I morgon ben och förhoppningsvis väder för en pw efter det



Inga kommentarer: