2017/06/04

Älskade söndag

Sov som en kratta, att jag inte tar Ipren innan jag lägger mig fattar jag inte när jag vet att jag kommer vakna många gånger för att det värker varje natt. Tänker det ju varje dag men så är jag för korkad eller rent av för lat för att gå upp och ta tabletter när jag ska lägga mig . Är huvudet dumt får kroppen lida är det inte så man säger


Cyklade iaf iväg som vanligt för att träna mitt långa överkroppspass på gymmet innan jag ska hålla pass. Idag va planen att försöka öka vikterna igen där det går utan att det gör för ont . Vill öka både volymen rejält dvs den totala volymen under samtliga set men även öka i vikten. Ibland går det inte riktigt då musklerna blir trötta då får man stå ut med att man bara ökat vikten. 

Började som vanligt med bred rodd . Har en hel del att ge mer och ska nästa vecka starta på 67 kg och sedan se hur många set det blir för att nå samma volym. Räknar med att kunna öka vikten om jag lyckas göra 3 st 12 repsare på rad då kan jag lägga på 10 kg. Har 1 minut mellan seten nu det blir varken för långt eller för kort även om man säkert skulle kunna maxa på lite till om man hade lite längre vila


Latsdrag följer rodden perfekt . Så fort jag blir bra i armen ska jag börja med hantelrodd igen men nu ligger latsdrag här. Inga problem att öka vikten här heller det som är mest problem är valkarna i händerna som gör ont 😏


Ökade på i militärpressen igen där jag tidigare gått ner i vikt men hade behövt lite längre vila på slutet eller göra dem snabbare men jag gillar att gå ner långsamt men det blir tyngre då


Brukar ju köra bocepscurl med samma vikt som pressarna men det gick inte alls där sa armen ifrån så det va bara att plocka av vikter efter 2 reps loggade dem inte ens


La på vikter på flies så det lär kännas i morgon 👍


La på även för pressarna och känner jag har mycket mer att ge. Längtar efter hantlar men det är för tung belastning fortfarande för armen men kanske med 20 kg hantlar kan det gå men just nu får kabel duga


Axellyft fram, tyngre och det kändes rejält efter att ha ökat vikterna i allt annat


Stående latsdrag (även triceps)


Och självklar pushdowns med. De sög lite måste jag säga fick bita ihop eftersom armen sa ifrån men jag vägrar låta den bestämma allt.  Kan inte förstå hur den här vikten kan va så tung när jag vet att jag tar betydligt tyngre i andra maskiner kanske något med utväxlingen av kabeln 🤔


Whatever lite axlar 


Och avsluta med högreps av rodd och latsdrag 


Nästan två timmars träning så skönt och sedan ett styrkepass och "aerobics" på det. Riktigt skönt att komma hem och äta två rejäla burgare med 450 g färs. Är burgarberoende tror jag 


Blir lätt varje dag när man kört stenhårt och inte skäms jag för det.

På Facebook idag kom detta minne upp att denna dag år 2013 såg jag ut såhär


Känns lite som man har förfallit när man vet att fettprocenten då va typ 15 % och vikten minst 5 kg mindre än nu. Har fortfarande inte ställt mig på en våg. Men faktum är att jag just ni mår väldigt bra i min kropp och känner mig mer mogen i den. Kämpar ju inte längre efter att bli smal utan bara stark så får resten bli vad det blir liksom . Men man tittar ju bakåt det ska man intr sticka under stolen med men jag vägrar sätta mig på en "diet" igen det är inte värt den stressen för kropp och själ

Nu ska jag äta propud glass och en proteinbar till middag för burgarna gjorde mig matmätt för idag


Inga kommentarer: