2017/06/16

Ätit för lite för tuff träning 

Ute nästan hela dagen idag med men en skillnad är den enorma solbrännan jag drog på mig igår 😱 Åt alldeles för lite innan jag cyklade iväg för att hålla pass men har druckit ordentligt tack och lov men en banan och lite vattenmelon kommer man inte långt på.

Kom bara en till första passet som är styrka och jag brukar köra intervaller men idag så tog vi bara samma övningar med den vikt vi brukar ha och så körde vi inte på tid utan på antal reps typ 8 på det mesta och en kort vila så man bara rullade ut axlar så maxat på någon övning 10-15 sekunder mellan seten så det blev tungt trots lätta vikter . Loggade ungefär det jag kom ihåg. Där det står 1 är som alltid jag  och inte ett kg och på Hipthruster hade jag gummiband nr 3 som jag brukar ha hemma


Så ett snabbt och effektivt pass på typ 40 minuter man hinner en hel del och med kort vila blir det tungt dessutom.

Ingen kom till Bollcore och tjejen som tränat med mig va helt slut och gick hem så jag kunde i lugn och ro plocka fram till HIIT Pulsen. Magen knorrade rejält efter mat men det fick bli aminosyror ner i flaskan för att stilla den värsta hungern .

Sedan va det dags för terminens svettigaste pass, det va så varmt i salen att svetten sprutade så lite mer ac hade inte varit helt fel. 

18 rundor med god marginal som vanligt. Gjorde någon extra rep lite här och där men energin fanns inte att maxa på mer man måste äta mycket mer för det. Hade 9 kg bollen och varvade mellan 12 och 16 kg kettlebell beroende på vad som va ledigt. Mina magmuskler är helt slut nu. Ville nästan kräkas och skulderbladen va helt slut efter gårdagens styrketräning


500 g kycklingfärs gjorda till burgare och bröd till det. En promenad med hundarna och en propud glass för att jag är värd det


Inga kommentarer: