2009/07/14

Är ni oroliga?

Till hösten beräknas svininfluensan drabba en extrem mängd människor
här i sverige.

Värst är det för barn, gamla och sjuka och jag börjar faktiskt smått
tänka på det hela.

Vi är visserligen sällan runt stora folkmassor som sprider smittor men
vi träffar ju de som åker mycket kommunalt, möter folk i arbete osv
som kan ge oss smittan.

Det går ju inte att skydda sig mot luftburet virus men man hoppas
verkligen att de som känner symptom håller sig hemma.

Är inte orolig för mig själv men för barnen. De verkar ju så sköra och
oskyddade och förlora ett barn till är otänkbart.

Nä nu ska jag sova, gubben jobbar natt och barnen sover

--
Skickat från min mobila enhet

5 kommentarer:

Barbro sa...

Inte lätt det där. Klart man inte vill ha influensa av nån sort, men å andra sidan blir man ju förkyld titt som tätt med halsont - hur vet man skillnaden? Jag är ju förkyld nu, räknar med att det är vanligt förkylningsvirus - men man vet ju aldrig. Jag träffar inte heller mycket folk men man kan ju i princip bli smittad av nån som hostar i Konsumkön...

För mig känns det lite fånigt och överdrivet att hålla sig hemma och springa till doktorn direkt man får hosta och ont i halsen, men hur vet man?

Har inte satt mig in i det här så mycket men vad jag förstår börjar det som vanlig förkylning med hosta och halsont.

Anonym sa...

Ska det inte bli massvaccination typ?
Åsa

Unknown sa...

Jag är ju inte ett dugg orolig för mig själv men för barnen. Vet inte om jag tror på att mass vaccinera hela befolkningen kanske borde vara ett vaccinationskrav för de som reser in och ut ur landet istället

Jenny sa...

Bli det vaccination så hade jag tänkt mig att hela familjen ska vaccineras. Nästan hela i alla fall. Hörde på nyheterna i morse att som det ser ut nu så kommer inte barn under två år att vaccineras. Eftersom Oskar bara fyller ett i augusti är ju han för liten.

Unknown sa...

Tror det viktigaste är nog att de mellan 15-50 vaccinerar sig om jag fattade det rätt. Men jag kommer inte att göra det tror jag