2011/08/16

Man jobbar och står i

Nu är allt i full gång och det märks att samhället återgått till det normala igen. Barnen är tillbaka i verksamheten och det är inte en lugn stund på dagarna. Idag fick ett av mina dagbarn för sig att hälla ut en flaska mineraler i handfatet. Pratade med kund i telefon och lovade att skicka samma dag så den hade det i morgon. Går för att skriva ut ordersedeln och när jag kommer ut i köket är flaskan borta. Ropar självklart på Viggo för han kan ju gå runt med grejer. Hittar honom och mitt dagbarn instängda på toan, Viggo leker med tvålen och jag frågar om de sett flaskan. Dagbarnet säger nej och försvinner snabbt som attans i soptunnan ser jag flaskan som är tömd. Förseglingen är uppbruten och korken avskruvad och tömd. 250 kr ut till kund tur jag hade en flaska till hemma så jag slapp lägga en tusenkronors order för att få hem den. Men det värsta är inte att det blev urhällt det är att man ljuger för mig lovar jag talade om att det inte är ok fast barnent verkade totalt oberörd. Känner inte jag behöver ta upp det med barnets föräldrar jag löser det med barnet men upprepas det får jag ta upp det.

Ont i kroppen det känns att terminen startat upp igen . Kom till Granbacka igår för att hålla spinningen och de behövde hjälp med bollcoren oxå. Älskar ju att hålla pass så självklart ställde jag upp ( fick väldigt mycket beröm av en man som va första gången på mitt pass och tyckte det va väldigt pedagogiskt ) . Sen va det Zumba så gissa om magmusklerna va döda när kvällen va över. I kväll va det dags för pump och core så det blev en törn till för absen så nu är jag som en sill ha ha.

Blev erbjuden jobb som zumba instruktör på ett ställe och allt va klart för att komma och hålla provpass men så kände jag att det skulle bli för mycket med ytterligare ett ställe och så vill jag ju gå på Sofinas zumba som är samma dag så jag tackade nej. Hur kul det än är så måste jag bromsa mig själv så det inte blir för mycket.

I morgon är det zumba igen och så håller jag mitt funktionella styrkepass och på torsdag styrka och spinning. Underbart härligt. I helgen måste jag öva in mitt eget zumbapass ordentligt har ändrat lite låtar i det så nu är allt utom 2 låtar samt uppvärmningen ny. Böt uppvärmning före sommaren så den är ny för de flesta iaf.

Nu borde jag väl sova antar jag



- Veronica

Inga kommentarer: