2015/04/15

Avslappnad

Sedan jag beslutat att sluta jaga kalorier och sluta bry mig om jag är lite degmagad så är jag så mycket mer avslappnad. Har inte ställt mig på vågen på några veckor och sett vad det fört med sig visserligen och det finns risk att jag får panik om jag gör det så jag låter nog bli ett tag till 
Fast nä jag ska inte få panik för jag är för gammal för att hålla på att tro att man kan få en kropp som en 20 åring som inte fått några barn. Med tanke på min muskelmassa så lär jag ju aldrig bli det heller. Jag orkar mer och äter när jag är hungrig och framförallt känner jag inte det totala fokuset på mat hela tiden som när jag jagar kalorierna. Nu går jag i regel och lägger mig mätt och det kurrar inte 20 minuter efter jag ätit och jag planerar inte konstant hur mitt intag ska se ut. Det går åt extremt mycket energi för min hjärna att göra detta så nu har den fått slappna av. Ett av mina problem är att jag måste ja total kontroll och det blir lite maniskt och tills nästa gång jag får för mig att börja logga ska jag låta hjärnan vila ut sig.  Nu vill jag bara fokusera på träningen som jag vill ha mer resultat i och jag ska löpträna mer även om jag inte gillar det och då kan jag inte gå på noll kalorier vill äta mitt ris, min pasta och en smörgås då och då utan ångest. Att få obehindrat bara njuta av livet och skita i fluffet som jag faktiskt inte någon annan än jag själv ser är mer värt än att jaga fettprocent . 

Jag hoppas dock att klänningen jag beställt till bröllopet vi ska gå på passar annars kanske jag får tänka om 
Gjorde iaf årets 173e pass idag så på latsidan ligger jag ju inte 
Dessutom kan jag obehindrat andas  i normalläge med alla mina mediciner och kunde njuta av att va ute idag 

Inga kommentarer: