2015/04/07

Påsken över

Så skönt att fått vara ledig några dagar och det har jag verkligen varit med. Tränat måttligt med två 5 km löprundor och så gårdagens pw till Spånga för lite styrketräning och ett pass Bokwa.

Har väldigt ont i lederna just nu så det har varit skönt att bara slappa och äta massor av godis. Japp jag har ätit en massa skräp och har ingen ångest för det. Har faktiskt slutat logga min mat för ett tag ska sluta helt tror jag. Har inte riktigt bestämt men jag ledsnade på att alltid va hungrig och behöva tänka på vad jag äter vill bara leva och må bra och nå mina träningsmål. Vara "snygg" i bikini kommer jag aldrig bli men det skiter jag i det är andras problem om de har problem med hur jag ser ut.

Vill bara inte vara plufsig och det blir jag av snabba kolhydrater de sväller min kropp och jag får ont i lederna direkt. Men att lägga bort dem helt det fixar jag inte. Åt spagetti häromdagen vilket va ett tag sedan och det va så gott. Varför ska jag avstå det? För vem? För att du ska tycka jag ser vältränad ut ? Eller för de som reagerar på gymmet ibland och kläcker ur sig att man nog gått upp ett kg eller två? Som om de har med det att göra ?! Människor man inte ens känner är de som oftast anser de ska få bry sig, få säga de negativa sakerna.

Igår när jag tog min pw till jobbet så passerade jag som vanligt en massa stora fönster. Jag brukar titta hur jag det ut i dem för de speglar verkligheten , tror jag iaf. Har några speglar på gymmet som inte gör det iaf säger alla att det är tjockspeglar. Man ser helt enkelt nästan 10 kg större ut i dessa och det kan knäcka vem som helst som tycker de fått bra resultat så tittar de i den spegeln så är man knäckt. 

Jag tycker det är attraktivt på kvinnoroch  män när de har lite hull på kroppen. När man ser de levt, och lever i sin kropp. Att de inte bryr sig om hur de ser ut volymmässigt men tar hand om sig iaf. Hälsa och skönhet sitter ju inte i volym men tyvärr behöves det inte mycket för att knäcka någon som har lite större volym eller som jag har haft det. Den ständiga kampen att vara dig till behag snarare än mig själv. Att låta dig ha ögongodis på bekostnad av att man själv får lida för att nå ditt ideal. 

Nä det skiter jag i nu. Vill jag äta en macka så ska du skita i det även om jag svullnar upp i kroppen . Jag springer säkert snabbare än dig och lyfter säkert tyngre fast jag är tjej. Jag har fött 5 fantastiska barn som är friska och vackra och som säkert kommer träffa massa som dig men jag hoppas de är starkare än mig och kan stänga av huvudet och förstå att de är perfekta som de är vad just du än tycker. Och kanske är det just din avundsjuka på de som vågar vara som de vill utan att ställa sig i en låda och formas efter en mall som skrämmer dig för du törs själv inte göra det. Du har säkert varit perfekt hela livet i dina och andras ögon. Nått allt och hela tiden hört att din kropp följer måttet för skönhet. Men du det är faktiskt en lögn och en dag spricker det. Den dagen allt rasar och fasaden inte längre håller då står vi andra stadigt kvar på backen.

Så nu lägger jag alla er perfektas åsikter åt sidan min träning och mina mål är viktigare än min fettprocent och skulle bikinin inte passa så går det att köpa en större eller gå baken och alltid retar det någon

Inga kommentarer: