2011/06/19

Fan vad det regnar

Somnade sent i natt låg och läste en tråd på ett forum som från början handlade om en dam som ville ha råd hur hon skulle gå ner i vikt för att sedan övergå i en het debatt mellan kcal in kcal ut vs LCHF . Själv är jag ju mer för en lågglykemisk diet med stor mängd protein framför fett och kolhydrater men oavsett vilken metod man använder utesluter det ena inte det andra. LCHF folket anser att man inte behöver räkna kcal och jag håller med till stor del eftersom fettet mättar så pass mycket att man inte orkar trycka i sig ett enormt överflöd av kcal. Det gör att man minskar i vikt utan att behöva räkna. Olika kcal bränns bort olika fort när vi rör på oss och jag tillhör ju kategorin som anser att motion följer en sund livsstil och då även ska vara en del i varje viktminskningsprogram oavsett vilken metod man använder. Att folk orkar tjafsa i oändlighet är för mig helt galet ut och rör på er istället

Spelar faktiskt ingen roll vad det är för väder när man ska i form det är bara att bita ihop och köra på. Idag tog jag en pw till andra gymmet jag jobbar på och körde styrka sedan tillbaka och det ösregnade hela tiden! Gick olika vägar med det va runt 6 km oavsett åt vardera hållet och tog ca 50 min vardera och 30 min styrka på det får räcka för idag när man har väldigt lite kolhydrater i kroppen. En vecka till innan jag börjar öka på lite eller det blir väl till midsommar när färskpotatis är ett måste enl mig men det är nyttigt. Kommer få bättre pump i musklerna igen då för man orkar inte maxa styrkan nu utan bara underhålla. Tur jag håller ganska tunga pass . Är för trött nu för att laga lunch åt 3 ägg med bea till frukost och drog en dubbel proteindrink ( WNT Triple Protein) och en proteinbar ( Multipower 50 % protein bar cookies and cream) så ska jag vila lite innan jag äter lite kyckling. Hua orkar inte laga mat tur jag har färdigt att värma i frysen men är för trött för att tugga på en timme.

Ska ta mig till Bromma zoo och köpa kattmat och sedan köpa resårband till mina nya zumbabyxor som är förstora i midjan för jag ville ha mer baggy ben


- Veronica

2 kommentarer:

Britt Inger sa...

Hej Veronica :) Kul att se dig !!
Jag har läst lite i bloggen nu men ska läsa mera senare för nu snart är det dags för jobbet....
Jag har inte sett att du skrivit på hur länge som helst o nu ser jag att så är det inte alls :)
Ha det så bra o träna på med zumba :) Ser helt underbart ut o jag har faktiskt också provat på lite här hemma :)
Ha det gott, kram Britt Inger

Dagbarnvårdare sa...

Hej hej BI! Har inte blivit så mycket bloggande man hänger så mycket på Facebook att det känns som om allt uppdateras där men jag har lovat att skärpa till mig