2013/11/17

Skryt eller ska jag bara sträcka på mig?

Fick blodad tand av att bygga terrarium älskar verkligen att arbeta med mina händer på alla sätt och att skapa är underbart. Ville ge Freja en bakgrund och även överraska Eva som fick in mig på Leopardgeckos som är så fina så i fredags började jag skapa. Skar, krafsade , gipsade och målade och tillslut lack på det . Blev så nöjd :-) Lite stolt när man får beröm för det man gör och jag vet jag kan utvecklas och bli mycket bättre . Testade att göra allt i ett stycke nu och inte några limmade delar förutom locken till grottorna. Finns ju metoder där man fräser ur cellplasten men lite av känslan ligger ju i fingrarna tycker jag och det ger ju varje del sin unika utformning. Men jag ska nog såga och inte sno köksknivarna nästa gång ;-) Har fått 8 st beställningar så ni vet vad jag gör i mellandagarna ha ha. Kanske att jag börjar karva innan men allt gips och måleri kör jag samtidigt när jag kan va i mitt utrymme i källaren ostört och alla är lediga för julen. Taggad med massa idéer .

Frejas

Evas
Fått massa beröm för dem vill visa två st av många 
Shit man blir ju alldeles till sig är inte van att någon tycker det man gör är så bra hoppas jag lever upp till förväntningarna sedan med.

Höll Bokwa idag känner mig fortfarande inte helt bra i kroppen av förkylningen. Men i morgon ska jag styrketräna ska köra tunga veckor nu och bygga tillbaka min förlorade muskelmassa nu jävlar får det vara nog! Känner jag tappat massor under den här tiden men nu ska jag köra igång så akta er de tunga vikterna är mina! Minskat nått kg i vikt tyvärr inte fett bara muskler skulle jag tro :-(

Annars händer inte så mycket är usel på min kosthållning under förkylningen och bristen på tung träning . Blir liksom deppig i hela kroppen så jag bara vill skrika. Men även där är det skärpning som gäller har ätit på tok för mycket gotter på fredagar och lördagar hälften hade räckt garanterat men det är så svårt att låta bli jag är en sucker på kolhydrater så är det bara men jag låter dem vara till helgerna och veckorna går bättre . 

Visade jag bilden på alla våra geckos?
Ska bli fler helt klart men bara honor kanske en hane senare men honornfpr ju plats ett gäng till i vårt nya terrarium.


Inga kommentarer: