2013/11/21

Tillbaka på banan igen

Det känns i kroppen att man börjat styrketräna igen. Har inte börjat träna slaviskt ännu med att skriva upp men så fort jag fått tillbaka lite av den förlorade styrkan efter 14 dagars detox och tre veckors förkylning efter det så ska jag börja med att logga och slaviskt följa mitt upplägg igen. Längtar att komma tillbaka i form känner jag tappat så mycket. Glad dock igår att jag kunde köra 5 set med 32 kg hantel 5 reps i hantelrodden så jag kanske inte tappat allt för mycket iaf .

Ser faktiskt fram emot löpningen med som jag ska ta itu med under våren så fort den ev snön är borta. Med lite tur blir det en snäll pollensäsong med tanke på de två åren som varit .

Fick 9 bakgrunder jag ska göra och började på en idag som har avvikande mått mot de andra. Målat första lagret ska sedan göra skuggningar innan det är dags för mer färg , lack och gröna växter
Testade med att göra ett berg på mitten när det va en lite större bakgrund så det ska bli mer att klättra på. En grotta på vänster sida och en liten utkiksplats på höger. Blir spännande att se hur det ser ut när det torrkat . Det blir ett runt lager sand i sista lacken så ödlorna får lite fotfäste och inte halkar av. Vill så gärna att varje bakgrund ska vara helt unik. Det blir de ju när man inte jobbar med maskiner men varje ska ha sin egen utformning . 

Nu hoppas jag barnen tänker somna så jag med får göra det. Barn och dagbarn har beslutat vi ska baka pizza i morgon så det blir att göra deg i morgon

Sov gott

Inga kommentarer: