2009/09/06

Socialt handikappad

Japp jag tror helt klart att det är så. Känner mig inte det minsta
intresserad i att skaffa nya bekantskaper just nu. Mimosa va på kalas
och de flesta föräldrarna stannade kvar men inte jag som gick iväg och
tränade Sune en stund. Pratade lite med en pappa som jag tror inte
heller känner så många för de bor inte här. Men de andra känner
varandra och jag har noll behov av att nästla mig in bland dem. Just
nu ser jag bara framför mig att några av dem är föräldrar till barnen
som sparkade Mimosa. Men även i det stora hela har jag svårt att ta
kontakt med folk jag inte redan har nått gemensamt med. Vill inte
konversera artigt om typ vädret när det är ointressant.

Ja så jag är nog socialt handikappad

--
Skickat från min mobila enhet

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du behöver ingsa nya bekantskaper. Du har ju mig.

Barbro sa...

Så där har jag också alltid känt... särskilt när det varit dags för sommarfester och klassfester och sånt. Man ska "ha trevligt umgänge" med folk man inte har ett dyft gemensamt med annat än att våra barn råkar gå på samma dagis / i samma klass. Bara jobbigt och obehagligt har jag tyckt i alla år.
Bättre då när man får välja själv vem man ska umgås med...

Unknown sa...

Eller hur Åsa ;)

Jag har aldrig fattat varför man måste hålla på att småprata med folk man inte känner om saker man fullkomligt skiter i bara för att ungarna går i samma klass.