2011/07/15

Semester ?

Semester brukar betyda vila men har man hus existerar inte något sådant ord. Vi kastar sopor, sågar buskar, planterar frön som förhoppningsvis blir buskar i framtiden, gubben lägger plattor, jag röjer trappen/liten altan, planterar gräs där det är lera , mer ska sågas ja ni fattar ingen vila här inte . Mycket som borde gjorts för länge sen men man hinner ju inte när man är två som jobbar på allt och 3 ungar som mer än gärna hjälper till.



Gubben har lagt så fint mer plattor lär det bli lite i taget




Äntligen rensat på trappen, ska tvätta alla arbetskläder som hängt där och göra plats i källaren. Skulle vilja kasta all skit ( skit i mina ögon iaf) som är kvar i källaren men bror min är en liten hamster . Kan va bra att ha vet du och man kan ju inte lasta hela saker man vet ju aldrig när de kommer till användning . Vi är väldigt olika på det sättet min älskade bror och jag men jag låter honom spara för jag är bra på att hoppa ha ha.

I morse när Viggo vaknade va det första han sa att han behövde pengar. Ok ungen är snart 2,5 år vad behöver han pengar till? Jo han skulle köpa en bil och inte vilken som helst utan en lyftkran. Sa han måste jobba för att få pengar så det skulle han göra . Ibland glömmer man att han bara är så liten för han kan så mycket och pratar helt utan problem. Man får påminna sig om att han inte är äldre faktiskt. Många tror han är över 3 för att han är så stor min lille kille men plutten får vara liten ett tag till.

I morgon hoppas jag att det inte regnar hela dagen så jag kan ta en morgon promenad

- Veronica

Inga kommentarer: