2013/10/06

Förkylningssvacka

Inte haft varken lust eller större ork den senaste veckan för träningen. Man gör det man ska men inte mer. Har varit extremt trött och då finns det inte motivation till att träna maximalt. Hjärnan har känts grötig och det är liksom bara att vänta på att förkylningen ska bryta ut ordentligt. Men den gör ju aldrig det ! Den ligger liksom och retas och bråkar men ger ingen topp för att sedan ebba ur . Allt blir fel i mig när det är så. Tappar lusten att äta bra, att tänka bra är oxå svårt .

Den här helgen har jag faktiskt fuskat en massa med maten men det kanske är det som behövs för att bli av med allt.

Men nu vill jag börja träna för toppformen igen . Hade träff med några av tjejerna i vårt Tough Vikinglag igår och pratade lite. De är motiverade och det gör mig motiverad . Ser fram emot att göra loppet med dem och tror att de kommer va i bra form att klara det bra med deras motivation . Jag kanske får lägga på ett kol så jag hinner ikapp dem :-)

Måste lära mig springa och tycka det är kul . Springa kan jag med det är det där sista som är det svåra att tycka det är kul. Jag tycker inte det är kul att springa men jag kan göra det. Och jag tror att min taktik fungerar att kan man springa 3 km på max 15 min i olika terränger och övar in den sträckan och tar någon längre då och då så fixar man löpningen. Det är ju inte så att man maxar hela vägen utan hindren gör ju att man kommer ner i puls och kan ladda ur ev mjölksyra .

Men som sagt så kul att ha nått att träna inför

Igår på gymmet började jag att värma upp med marklyft. Körde lätt först med 50 kg tre set sen la jag på till 100 kg. Har ju inte krokarna längre så jag har inte kört tungt på länge för att bygga upp underarmar, handleder och händer . Och det fungerade att göra 4x2 och 1 på sista utan att händerna sa ifrån . Ska ta av mig ringarna nästa gång och testa igen. Har fuskat med marklyften i år gjorde så många förra året att jag tappade lusten för dem. Sedan är stängerna ofta upptagna så det finns inte plats att göra dem. Så på lördagar ska jag göra tunga då är jag oftast ensam. Men annars sög gårdagens pass :-( Tröttheten tar över så det blev två bröst och två biceps övningar men det får va ok det är inger pass jag behöver maxa på

Dagen bjuder på Bokwa det ska bli kul


-Veronica

Inga kommentarer: