2013/10/06

Ingen vidare kondis idag :-(

Promenerade bort till Spånga idag och kände redan efter ett par km att jag är inte helt bra ännu . Trött och bröstet känns spänt . Så ingen supertid dit men skönt att röra sig ute i det fina höstvädret iaf
Funbeat har nytt utseende kommer ta mig en stund att gilla det men det är säkert bra . Tydligen ska man kunna ha pulsband och sånt till nya appen ska kolla upp det.

Mitt fuelband är ju trasigt igen och skickat till Nike. Hoppas jag får ett nytt snabbt annars ska jag se om jag inte kan lyckas synca något gammalt pulsband till Funbeat när jag tränar

Bokwan va superkul idag även om jag inte vågar ta i för fullt ännu med tanke på förkylningen. Känns man bränner kalorier. Börjar bli lite sugen på att fila på en ny musikmix har ju flera olika och har en med tema "nostalgi" jag ska köra någon gång kanske man kan få alla att dra på sig 80-90 tals kläder då ha ha. Vore lite kul faktiskt att köra lite teman ibland.

Gubben hämtade mig efter passet ville inte gå hem blöt när jag inte är ok . Hoppas kunna styrketräna i morgon med lite bättre motivation än igår. Tror det är övre rygg på schemat och det är ett av mina favoritpass så det blir nog bra. Ska börja med mina chins igen eller iaf hänga i stången . Måste börja planera lite mer ingående inför TV. Ja ja tänker ni det är ju långt kvar men fan rätt vad det är är det augusti igen och då jäklar vill jag prestera tillsammans med laget och mina grymma tjejer . Hoppas resten av mina tjejer bokar sig nu med för nu kör vi stenhård fokus vad gäller träning och kost. Tänkte vi skulle hålla kostsamtal en gång i månaden och då även prata om hur det går med träningen, vad man kanske behöver ändra och kanske lägga till för att nå målet att klara tävlingen utan att dö på vägen :-) Ganska skönt att vara ett litet tjejgäng i laget eftersom vissa saker vill man kanske inte ta upp i en grupp med killar närvarande det kan ibland vara känsligt så vi kommer ha våra egna tjejträffar men även träffar där vi tränar hela laget när våren kommer och man kan va ute igen. Det va bra att köra löpningen i Slaktarbacken i Skytteholm men även utetröning i något av utegymmen. Mer sammanhållning i laget inför den här omgången och nåde den som anmält sig och dyker upp och säger de inte tränat på 5 månader den får springa utan mig och tjejerna iaf! Vi tränar hårt inför detta och har som mål att göra det bra och fokuserat. Så peppad bara förkylningen släpper nu.

Måste ta tag i min egen kost nu oxå. Får skämmas ibland hur helgerna blir med maten men ibland måste man släppa taget så länge det bara är några dagar då och då annars blir man galen. 

Idag får ni bilder iaf kanske motiverar det mig att skärpa till mig ;-)
Borde äta mer som ni ser och det blir kanske något mer senare men inte nu.

Ska ändra mina kalorier igen har legat ganska högt ett tag nu (2450) men känner jag bara blir fluffig av det mår bättre på runt 2200. Ingen storm skillnad kan tyckas för en novis men jag lovar att för mig är det stor skillnad. Nu får jag skylla fluffigheten på snabba kolhydrater det är mitt fel att jag missbrukat dem när jag vet min kropp mår bäst på långsamma. Har funderat på en detox med grönsaksjuicer , mycket grönsaker över huvudtaget och magert protein en period. Ska köpa en ny råsaftcentrifug för den jag har är på landet och har nog jobbat klart tror jag ha ha. Mycket daggkåpa har passerat i den. Ska kolla på tretti.se ska kolla efter en frukttork oxå har ofta frukt över och kan torka till barnen bättre ute på vintern än blöt frukt när det är så kallt ute. Blir kvällens projekt. Undrar bara vart alla mina maskiner ska stå har så många nu att jag behöver ett kök till. Kanske kan få upp en hylla till i köket till allt.

Nähäpp om man ska ta och hoppas få en massage av maken

Sov gott 

-Veronica

Inga kommentarer: