2008/05/28

Att prioritera saker

Jag inser ganska snabbt när jag läser böcker som behandlar familjelivet sett ur kvinnans perspektiv att vi har det nog lika hela bunten. Förhoppningsvis finns det väl nått förhållande där kvinnan slipper ha hela familjens planering i skallen men jag är mer än säker på att det är sällsynt.

Gubben har ju börjat sköta tvätten hos oss men oftast betyder det tvätta, pula in i torktumlaren och sen ner ovikt i tvättkorgen. En schimpans kan göra det minst lika bra. Men nått han tvättar noga är sin nya bil, jag överdriver inte om han gör det 2 ggr i veckan. Kan man inte ta tiden till att vika tvätten istället? Ja fan vet pollen kanske är grymt skadligt just för hans lack? Tror jag vill spy. När han tänker fixa min skada vet jag inte men den dag gör nog flygplanen loopingar här över husen innan de landar på Bromma.

Ska med Åsa och se Schüffert ikväll och sen käka lite, skönt att komma ut lite.

Mvh

Veronica
Kost och Näringsrådgivare

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, låter som om de flesta har likadant.
Jag brukar tvätta hos oss (vi har tvättmaskin i lägenheten) och hänga den också eftersom det oftast är jag som behöver något tvättat först. Sen är det nästan alltid jag som tar undan tvätten. Nu har jag låtit tvätten hänga framme i nästan två veckor och tror du den försvinner? Nä, inte då. Den hänger kvar. Undrar om han ens ser den?