2008/05/31

Sömnbristen börjar ta ut sin rätt

Som ni vet går mina småttingar upp vid 5 på morgnarna och det betyder att mamman gör samma sak. Att mamman sedan arbetar hela dagen och ska försöka hinna med att träna, plugga, umgås och annat innan hon stupar i säng struntar småttingarna blankt i . Ja alla andra också tror jag faktiskt. Men nu börjar det ta ut sin rätt och det ska bli förbannat skönt när det blir semester.

Skrev vårens sista tenta idag och det gick bra tror jag, sedan va det kurs i Ayurvedisk medicin. Ja för de som kunde hålla sig vakna alltså. Vet inte hur många gånger jag nickade till och tillslut va jag nog borta i en halvtimme utan att höra ett dugg vad vår duktiga kursledare berättade. Jag ursäktade mig väldigt mycket och förklarade att utan sömn och med många strängar på lyran så trillar man ju av pinnen till slut och han var fullt förstående och de andra med. Och han sa lite fint gång på gång att om vi var trötta va det inga problem att sluta ögonen, jag vet ju att han lite fint syftade på mig. Pinsamt.

Men det är superintressant och jag hoppas jag får sova mer i natt och att barnen sover till kl 7 så jag får lite sömn. Nu ska jag lägga mig och hoppas gubben ger mig fotmassage han lovat hela veckan. Ska ta en slummer på spikmattan den får mig totalt avslappnad och de tär nog den som håller mig pigg och fungerande tror jag.

Sov gott

Inga kommentarer: