2008/05/02

Ingen träning idag

Hade tängt att gå till gymmet en sväng på em när gubben kommit hem så jag bör om och la mig platt på mage på sängen för att vila de 5 minuter som va kvar tills han skulle komma. 2 timmar senare reste jag mig upp och insåg att jag har ingen lust idag. Det är en grym vårdepp man får när man inte kan andas och inte har någon ork till nått :( . Men jag började laga maten istället. Har gjort kalkonbröst i ugnen och skalade en massa grösaker som skulle ugnsrostas till det blir det hummus. Håller på att drilla in de stora barnen att man ska äta grönsaker och jag vägrar göra en massa annat till när de gott kan äta grönsaker. Så goda som dessa ekologiska är från Ekolådan är det en skam att de tycker chips är godare. Tro fan det går taskigt i skolan och man har migrän när man inte klarar av att äta riktig mat! Så efter att ha tjatat i flera år ( de åt massor av grönsaker när de va små) så har jag lagt in den högre växeln med att inte servera nått annat till. Hittade visserligen ett recept på kantarellvete som jag ska testa någon kväll. Tror man steker vetet tillsammans med lök och kantareller innan det kokas. Tror kamuttvete eller helt bovete går bra. Ska iaf testa. De stora gillar inte svamp så kanske blir det mina små änglar på dagen som får testa mina experiment.

Nä fan nu sk ajag kolla grönsakerna och pilla mig i naveln en stund. Simskola i morgon och gubben jobbar så Freja får vakta på kanten. Det är näst sista gången och jag tror inte vi ska fortsätta tränar dem själv istället.

Inga kommentarer: