2008/04/28

Bokslutet klart

Känns alltid så där extra bra när deklarationen är postad och ivägskickad. Man kan liksom slappna av lite grann även om man vet att det ska in en massa pengar före mars nästa år. Inte så lite heller utan ca 130 000 fast det är ju ingen nyhet det är ju så när man är egen företagare. Men nu ska jag göra en budget och se om jag kan betala in pengarna snabbare så man kan slappan av på slutet sen. Har visserligen lagt in 18000 i månaden som kommer dras men då är ju f-skatten med räknad i det ska se om jag kan betala mer och få in det snabbare. Man vill ju slippa så mycket räntor som möjligt. Nu när gubben har fast lön så kan jag ju göra det och det har ju fått bli lidande när han inte haft stadig inkomst men nu ska det bli andra bullar så förhoppningsvis kan jag få ihop det så det även finns en extra skattebuffert för nästa år också så man ligger lite före.

Så det ska jag göra på min kosta lilla rast efter lunch

Inga kommentarer: