2008/04/03

Doula möte

Igår skulle det regna hela dagen men det blev faktiskt fint väder! Inte lika varmt som dagen innan när man kunde stå med bara linne ute i lekparken men soligt och fint.

Hade inte alls lust att springa iväg på ett möte med ett par som en annan doula skulle ha men jag ska vara back up på. Men när jag kom dit va det världens supergulligaste amerikanska tjej och hennes svenska kille så nu önskar jag nästan att den ordinarie doulan blir sjuk och jag får den förlossningen istället. Fy fy så får man inte tänka, jag har ju en förlossning med bf 12 april som jag går och väntar på så jag får snusa lite ny bebis snart. Det är en underbar doft och har du inte luktat på en helt ny bebis någon gång så gör det man kan inte glömma doften. Tror det ligger i våra gener att älska den doften, den är beskyddande framkallande skulle man kunna säga. Har man doftat den på skyddar man det lilla livet med allt man har.

Längtar efter ett barn till så det kliar i fingrarna. Tänkte nog föda hemma nästa gång. Vill testa det om det nu är sista gången. En helt naturligt födsel utan smärtlindring och onödigt folk som springer runt. Tror det kan vara en ball upplevelse och vist kanske man har ont men vad fan gör det det går ju över efter en stund när allt är klar toch skulle nått hända bor vi ju 5 minuter från KS och man har ju en bm hemma när det är dags. Det kostar ju visserligen en slant vet inte hur mycket men det är värt det. Dessutom kan de man vill ska vara med få vara med så boka biljett ;) Fast det gäller ju att bli gravid igen först och sedan att den ska stanna kvar. Så håll tummarna att gubben gjort sitt jobb .....

Nu ska vi till parken

Inga kommentarer: