2008/04/30

Skansendag


Idag skulle vi träffa de andra dagmammorna i Kungsträdgården för att se på körsbärsträden men så ville barnen gå till Skansen istället så då gjorde vi det. Till slut kom det en buss 47 som inte var full av vagnar och ungar så vi kunde komma på. De tär dyrt att gå in på Skansen tycker jag, 90 spänn för att frysande gå runt bland sovande älgar men barnen tycker det är kul att klappa getter och tittar på både björnar och sälar. Men alla karuseller är hutlöst dyra så det är ju Grönan som gäller för dem så länge de inte kostar nått att åka barngrejerna för dem.

Hade lovat alla barnen pizza till lunch eftersom det så sällan händer att de får äta på nått annat ställe än McD. Mimosa hade hela dagen gått och sagt att hon nog var magsjuk även om hon kutade runt som en galen kanin överallt utan ett minsta tecken på magsjuka. Efter att ha dragit i sig sitt glas juice och en bit pizza ville hon kräkas. Lyckades rädda soffan de satt på men stackars Dexter fick en dos innanför tröjan och sedan blev det en jättepöl på golvet. När det var torkart och tröjor avtagna så va det god aptit igen. Galen unge. Kan säga att jag mår uselt över pizzan, inte bara för att det är urusel mat men för att jag svullnar upp och får huvudvärk på en gång. Dessutom är det så salt att man går och dricker hela tiden. Nä ett pass på gymmet skulle inte skada men jag tror jag tar vilodag idag och går iväg i morgon bitti istället. Ska nog lägga mig i sängen och läsa klart min bok så jag sedan kan börja plugga för en av de sista 3 skrivningarna för terminen. Tror (observera tror) inte jag ska gå någon kurs till hösten även om jag är sugen på hårmineralanalysen, blodanalysen och medicinsk yoga men vi får se allt hänger ju på om jag blir gravid igen och när bf skulle bli isf om jag tar fler kurser. Har läst så många nu de senaste åren så man blir galen i skallen skulle vara skönt att lägga pluggandet på hyllan lite om man nu kan göra det. Finns ju så mycket man vill lära sig. Men träni9ngen bli nog i morgon iaf så kan jag springa löpband en timme.

I morse vaknade jag med ont i halsen så jag vet inte om det är en förkylning på G eller om det är pollenskiten som tar ut sin rätt. Jobbigt iaf och nästa vecka ska de börja bila våra balkonger så då kommer väl allt damma igen totalt. Tänkte det blir att laga mat ute på grill några dagar om det är bra väder så slipper vi äta i allt buller.

Nu sover Mimosa och Lowa sött, Freja och Emma skulle sova på annan plats ikväll. Maria skulle ta med sig 3 kompisar hem som skulle sova över och Erik är ensam hemma av de stora. Vet inte hur mycket han får ut av det men de tär ju inte jag som ska roa honom gubben får göra det. Jag ska tvätta ur badkaret nu och lägga mig i ett varmt skumbad med min bok!

Inga kommentarer: