2009/05/25

Egen tid

Funderade lite på det här med egentid när en av mina facebook vänner
skrev om det.


Tror alla har olika syn på vad de menar med egentid. För mig är
behovet av egen tid som bara är min den tid jag är och tränar, doular
eller kör kostrådgivning. Det handlar för mig om att bevara mina
intressen levande.


Andra ser egentid som ett andrum från man/sambo och/eller barnen.
Själv saknar jag dem otroligt efter bara några timmar och vill hem
igen.


Kan känna att jag skulle vilja ha lite mer egentid iform av att utan
att bli störd kunna ta ett tångbad, ligga på spikmattan eller bara
läsa en bok. Men den egentiden vill jag ha hemma med familjen runt mig
vill absolut inte åka på spa eller resa utan mina barn. De är ju min
egentid i nuet mitt liv och det liv jag valt nu. När de är utflugna
börjar en annan era av egentid iaf för mig.


Hur ser din egentid ut?

--
Skickat från min mobila enhet

Inga kommentarer: