2009/05/19

Testmånad 2

Nu ska testmånad nr 2 inledas och jag ska handla tillsatsfria
produkter men inte nödvändigtvis ekologiska. Bär mig emot men jag gör
inte avkall på morötterna för eko smakar bäst. Kommer inte heller göra
avkall om det skiljer mindre än 5 kr per kg med eko alternativ. Det
blir spännande att testa fast det kommer skrika i mig vid mjölhyllan
när jag vill ha Saltå Kvarn. Kommer även köpa fullkornspasta och råris
men inte eko under den här perioden. Hur jag gör med storkycklingen
vet jag inte heller. Det är mer kött och mindre skelett än om jag
köper typ samma vikt av "normal" kyckling. Vi äter ju inte 4 benta
djur och kommer inte ändra på det heller. Ska bli spännande att se
skillnaden och jag ska lägga band på mig så jag inte handlar av vana.
Funderar bara på vad jag ska göra med extrapengarna men de kommer nog
väl till när man går tillbaka igen.


Innan vi gick över på eko räknade vi med en ökning på ca 5000 kr i
månaden. Jag tycker det är värt det när man har råd och i vanliga fall
köper vi ju inte så mycket utöver mat och gymkort i månaden.


Hua ska med skräckblandad förtjusning bli kul

--
Skickat från min mobila enhet

Inga kommentarer: