2009/05/10

Min baby är ett matvrak

Vissa dagar hatar jag att amma idag va en sån dag. Viggo vill tutta
hela tiden och det gör mig frustrerad. Dessutom har han fått smaka
lite sötpotatis och hummus när vi ätit middag så nu är han frustrerad
när vi äter och han inte får nått. Hade tänkt vänta med smakportioner
till 6 månader eller längre men med tanke på hans aptit börjar vi nog
när han blir 4 månader. Får ta upp en stol från källaren och köpa en
insats i den. Så morötter och sötpotatis får bli starten.


Jag vet jag är löjlig nu men jag blir så illa till mods av en dam på
gymmet. Nu kan det ju va mig det är fel på jag kanske är otrevlig
eller nått fast jag inte menar det. Vissa dagar pratar hon med mig för
att nästa gång titta rakt igenom mig och låtsas jag inte existerar när
jag hälsar. Jag hälsar på alla, vissa bara med en nickning och ett
leende och andra med ord och frågor om hur läget är och hur det går.
Ingen annan verkar ogilla mig mer än den här kvinnan, jag verkar ta
upp för mycket av hennes luft jag vet inte. Jag vet jag inte borde bry
mig men när man går på samma pass flera gånger i veckan blir det lite
tråkigt att bli bemött på det sättet. Jag vet jag kan sluta hälsa jag
med men det är inte min grej jag ser det som artigt och självklart att
man hälsar.


Skönt träningspass iaf körde slut på bröst och magmuskler.


Har inte hunnit veckohandla idag och jag skämms att säga att det blir
pizza till middag. Inte bra för vikten så jag får köra stenhård
träning i veckan.


Skola för Mimosa i morgon fm så då går vi och tittar på djuren

--
Skickat från min mobila enhet

2 kommentarer:

Marie sa...

Känner mig också lite less på amningen. Elliot vill också äta lite för ofta för min smak.
Vi började med potatis i helgen. Inget han gillade med jag hoppas han vänjer sig. Hoppas i alla fall att han slipper spy så mycket.

Unknown sa...

Ska börja lite med smakisar nästa vecka. Vill hellre ge mat än tillägg. Just nu får jag knappt sova alls för hans ätande. Drar 74-80 nu