2009/05/18

Snart har det gått en månad

Ja snart har jag redovisat alla mina egna inköp under en månads tid. Gubbens är inte med och inte heller räkningar utan bara sånt som är köpt i butik. Gubben småhandlar ju sånt som ägg och lite som saknas typ färsk fisk och sånt. Nu kan man ju se att det inte har blivit en månad som är som de vanliga för inte köper man en plattskärm, matta och möbler varje månad så sånt kan man ju räkna bort egentligen men matkostnaderna stämmer ganska bra. Har nog faktiskt hållit tillbaka lite tror jag eller så beror det på att vi redan innan hade så mycket i skåpen. Brukar ju handla extra mycket "basvaror" när lönen kommer så man slipper det på veckohandlingarna så en handling blir ju alltid betydligt större än de vanliga vecko inköpen.

Nåväl nu ska jag inte handla så mycket mer än nya kuddar till stora tjejerna för vi kastade iväg en massa kuddar och gamla täcken när vi röjde deras rum.

Viggo är med i ett test av en CD som heter Nu ska babyn sova som ska vända sig till barn 0-6 månader. Det är ljud av dammsugare, tvättmaskiner , diskmaskiner, hårtorkar, bilar och en massa andra vardagsljud som ska lugna barnet. Fungerar faktiskt väldigt bra även om vi bara kört den över helgen. Nu är Viggo ett sova på magen barn och kommer bäst till ro på det sättet. Samma sak var de med Mimosa hon syresatte sig bäst när hon låg på mage. Jag vet att bebisar ska sova på rygg och jag låter honom inte sova på mage under nätterna utan endast när vi är vakna och kan hålla koll på honom. Buden är ju olika världen över hur de ska sova men jag tror att håller man koll på dem så är det nog inga problem på dagtid. Lägger en hand på hans rygg var 10e minut för att kolla för lite nojjig är man ju men han snusar alltid så gott.

Nu ska jag stänga av skivan för man ledsnar ju som vuxen på att höra på den... Ni ska få ett smakprov ska filma och lägga ut

Inga kommentarer: