2009/05/22

Värsta fjortisen

Idag när Åsa skulle lämna killarna var Malcolm sjuk och Dexter skulle komma ensam. Dexter ville dock gå hem till Malcolm och det fick Mimosa att bryta ihop som om de var tonåringar och gjort slut eller nått. Jag lyckades få tyst på henne i några minuter så hon kunde rita en krya på dig teckning till Malcolm som va dålig men sedan bröt hon ihop igen. Som värsta fjortisen sätter hon sig under köksbordet och asgrinar och skriker "varför Dexter, varför gjorde du så där! "varför vill du inte vara med mig" men fatta hur det ska bli om hon reagerar så när de är 10 år äldre ! Dramaqueen på hög nivå. Åsa föreslår jag ska berätta att killarna ska sova här nästa helg när de ska bort men hon köper inte det för hon är upprörd nu. Gick in en sväng i badrummet och satte sig på en pall och skrek att man får inte vara ifred någonstans så nu har jag skickat in henne i stora tjejernas rum en stund så hon får slicka såren lite.

Svårt att förklara för en 5,5 åring att livet inte alltid är som man vill och förväntar sig men det lär väl gå över..... hoppas jag

Inga kommentarer: