2015/01/16

Carbday

På något sätt ser jag fram emot carbday som är fredagar där jag låter mig äta de snabba kolhydraterna utan att bry mig om ev överskott. Bryr mig inte om kaloriintag heller utan låter kroppen boostra upp och fira sin återhämtningsdag. I morgon kommer jag börja med min lördagsträning hemma. Tar runt 43 minuter , varje övning / övningar görs 10 intervaller med 3 sekunders mellanrum för byte eller snabb återhämtning. Vissa omgångar växlar man mellan två övningar, byter ben eller så är det samma övning alla intervallerna. Mellan varje ingång väljer man 15-30 sekunder det beror lite på vad man känner för. Tanken är att man ska kunna använda endast sin kropp en lättar vikt, handvikter eller kanske en pall för variation i vinkel men inget gym behövs utan bara något att ligga på. Detta bygger och bränner som fan och övningar jag inte hinner med under veckans pass. Vill man inte ta tid kan man bestämma antal repetitioner bara men jag använder ett intervallprogram som håller tiden och piper när man ska byta så man slipper tänka

Benböj 
Planka / sidorna
Utfall fram utan att gå tillbaka
Situps/höftlyft
Benböj åt sidan (kliv ut vid varje och tillbaka in)
Omvänd planka/ Russian twist
Utfall bak (knä upp i 90 grader fram mellan varje rep)
Omvänd crunch (rumpan lyfter sig från golvet och man pressar fötterna långsamt mot taket)/ Situps där händerna går med raka armar mot foten och knät emot bröstet 
Armhävning/ rygglyft
Russian twist/ ligg i situpspossition och pressa händerna alt en vikt med raka armar upp emot taket

Ni kanske inte fattar allt har inte beskrivit så ingående här 
Blev som sagt en rejäl carbday . Tomteskum på affären med pepparkakssmak för 2 kr påsen vem kan låta bli det? Tacochips till middagen, ostbågar och det sista av gårdagens tårta. Vågar nästan inte logga intaget men idag hamnar jag på drygt 3000 kalorier utan någon träning men vad gör det 

Städade hos leosarna på kvällen och tig lite bilder på de som inte gömde sig

Kiwi är så vacker, han är från egen avel


Tänker inte visa alla bilder ni får kolla på Instagram #oceanstargeckos eller på min profil veronicaihavet 






Inga kommentarer: