2009/01/28

Dagarna rullar på

Tänk att Viggo snart är en vecka! Tiden går så snabbt och det känns ju som om han alltid varit här fast i mini format. Lowa känns enorm när man sätter på en blöja för natten bara på ett kick. Och den lille mannen är så söt att man skulle kunna äta upp honom. Helt klart världens lyckligaste Viggo mamma. Jag är världens lyckligaste mamma till alla den andra oxå :)

Igår fick jag min present av gubben, en Wii Fit board. Testade den lite snabbt bara när man ställde in alla inställningarna. Inte kul med dagens vikt att programera in den och att man är extremt överviktigt med de uträkningarna. Men sedan igår morse har jag minskat 1,5 kg så mycket vätska kanske börjar gå ur kroppen nu. Jag dricker som en svamp och är konstant hungrig liksom sonen min. Iaf så testade jag rockringsprogrammet lite snabbt innan ungarna fick leka och satans vad jobbigt det var. Förstår om man går ner i vikt av övningarna för 2 minuters rockring va fasiken inte en dans på rosor. Ska bli kul att leka tillsammans med barnen och få dem att göra lite aktivitetslekar.




Viggen sover mest hela dagarna, vaknar och äter och skiter. Sover hela tiden när vi är ute i vagnen på fm och man märker knappt av att han är här. Alla barnen kan leka och dundra hur mycket som helst och han rör inte en min. Lite mörkrädd tror jag han är för han gillar inte att de tär släckt när han är vaken. I morgon ska jag sticka till Danderyd på läkarundersökning på fm så då får gubben vara ute med småttingarna. Han är genomförkyld och vi börjar däcka hela högen men hoppas på att slippa. Ska bli kul att se hur mycket han gått upp i vikt. Har inte hört nått från BVC ännu men för oss är det ju knappast någon panik eftersom vi inte kommer gå annat än på läkarbesöken. Vi kommer ju varken vaccinera eller springa och väga och mäta. Ser ju om ungen växer det räcker och äter gör han ju så det står härliga till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aah, jag måste skaffa fitness-brädan till WII med andra ord!
Testade "Dancing with the stars" och shit vad roligt det var:-D
Vi har alltid haft Thor sovandes i vardagsrummet och han sover bäst när det är stojigt runt honom:-)
Kram Mirka

Unknown sa...

Jag ska aktivt börja träna med min bräda i helgen och förhoppningsvis köra ett pass på morgonen innan jobbet på 30-45 minuter. Magövningar får vänta men de aerobic som finns borde fungera