2009/01/08

Nu behöver jag råd!

Katt har ju börjat om med att kissa inne, nu har hon ju någon form av blåskatarr men på ren jävla jävelskap går hon överallt och kissar. Nu i Viggos säng :@ !!!! Blir så förbannad på katten att jag skulle vilja frysa ut henne på balkongen.

Veterinären tror ju hon har fått ett stressbeteende och vi ska väl testa med några kapslar sen när hennes antibiotikakur är över men om det inte hjälper vette fan vad man ska ta sig till. Katten är helt underbar och mysig om än fet numera men att ha en kissande katt som tror att hon kan gå i sängar och annat hur som helst accepterar jag inte. Hon är ju bara 2 år så hon kommer ju fortsätta i 15 år framöver om de tär ett invant beteende och det händer inte i mitt hem.

Hur länge ska man försöka fya katten som skiter i vad man säger? Hon går ju på lådan och gör vad hon ska men verkar ha mycket att markera med och det kanske blir värre när Viggo kommer ut.

Skitkatt! Vad ska man göra?

2 kommentarer:

Henke sa...

Fya henne så mycket du kan. När jag gick på lågstadiet vaknade jag 2ggr med kattbajs fulla håret. Ibland vid fötterna också. Det var lagom kul, slutade med att vi fick sälja katten.

//Henke

Unknown sa...

Har fått tips om några ferononer som jag ska teesta och de kanske fungerar på gubben oxå ;)