2013/06/24

Nytt fokus

Man måste ibland göra förändringar i sitt träningsschema och fram till tävlingen 1 september ska jag köra på med mer fokuserad styrka i rullande schema med olika fokus som jag brukar men med fler reps per set typ 10-15 där vikterna anpassas efter att klara 15 reps i första hand inte fler men inte heller så tungt att man är för trött redan på nr 10. Målet är typ 12-15 egentligen men allt beror ju på vart i passet man är. Idag körde jag bröst/triceps. Lovar det skakade bra i armarna när jag va klar men målet är att bygga styrka inte volym och samtidigt ha explossiviteten. Övningarna ligger mest som basövningar med fokus som idag
*bröst / triceps
*rygg / axlar
* biceps / övre rygg

Mage tillkommer lite random beroende på vad för pass jag håller för kvällen och jag ska försöka peta in några set ben med då och då men fokus ligger ju på överkropp. Som brorsan säger orkar benen utföra det de ska behöver de inte tränas extra och mina ben får mycket träning i passen så tyngre behövs inte.

Va lite drama här utanför när jag kom hem ikväll. Det brann i huset bredvid en tv som fattat eld så killen kastade ut den på balkongen. Halva området tittade spända på. Nått som jag inte förstår är hur folk som bor i lägenheterna bredvid lugnt kan stå på balkongen och titta på. Tänk om det exploderar något då vill man nog inte vara kvar inne ? Eller? Ja ja det blev iaf sent in och jag skulle ha lagat mig nått att äta men snodde ungarnas pizzarester. Inte hälsosamt alls men jag håller mig inom kalorierna får köra Bokwan stenhårt i morgon 😛

Dagens bilder
















- Veronica

Inga kommentarer: