2013/06/22

Oj vad man äter !

Att vara på landet är ganska skönt man kan liksom bara släppa hemma verkligheten och låta bli att känna press för saker och ting. Det är visserligen alltid tusen saker man borde göra när man är här men det blir när det blir och just nu är det källaren som ska röjas rent efter vintern. Det har blivit att "gästrummet" fått bli tvätthög av ren tvätt men den är nu bortvikt och spindlarna bortfejade så gott det går 😉 Spindlar hör landet till så är det bara men jag har insett att vi haft möss i vinter inne! Så nu är dosor beställda som skickat ut ultraljud och ska skrämma bort dem. Döda dem är inte juste brorsan kanske borde skaffa en katt som sköter det annars.



Men iaf nu kan den som vågar sova med en och annan spindel komma och hälsa på tjoho 😃

Midsomrafton blev solig och fin under dagen så jag tog min pw runt sjön på dryga milen och sen ett cirkelpass på gräsmattan. Har nog mer träningsgrejer är byns lilla gym



Men det blev bara ett svettigt pass med lite redskap men sög rejält . Fick låna en viktplatta från Granbacka tills jag får min egna jag beställt. En 20 kg klarar jag mig långt med i många cirkelövningar.



Sen bad och jag tog på mig bikini men ser galen ut i det 😳 Jag gick bara ut till knäna det fick räcka




Är så svullen i magen av värmen ser nästan ut som man är gravid i v 20 måste va värmen. Har haft ont i magen ett par dagar och varit så svullen så jag hoppas det går över snart. Kanske nått jag ätit?

Gubben min tog en öl och fiskade istället



Men det är fint vid vår badplats och sällan någon där att trängas med synd att vattnet är brunt från sågens utsläpp av cellulosa inget farligt men det ser inte så trevlig ut













Nåväl efter en brakmiddag och massor av frukt är magen åter ur form kanske beror det på att jag ätit just så mycket frukt nu den här veckan att jag är svullen.

Nä nu är det dags för en pw runt sjön igen och kanske lite styrka om det inte börjar regna

- Veronica

Inga kommentarer: