2013/09/04

Aldrig vila.... Eller?


 Det är svårt att vila fast näsan rinner och energin inte är på topp men min trötta kropp liksom skriker efter mer. Försöker hålla ner pulstopparna och fokusera på andningen så går det bra . Adrenalinet gör mig liksom pigg och lycklig mitt i allt det trötta .

Sov en stund innan jag skulle hålla pass idag och jag har en "vilo" vecka på mitt sätt och fuskar med att ta bilen till gymjobben. Hoppas på att vara i form för styrketräning på lördag för nu vill jag börja bygga. Slippa alla de många långa seten med alla repetitioner nu vill jag köra volym ett tag. Ska va i riktig toppform till nästa TV. Ska flyga som en gasell i leran ha ha....eller inte är ju ingen löpare och lär aldrig bli men jag har en enorm vilja och älskar att utmana mig.

Ett lopp per år räcker för mig men lite blodad tand fick man ju att kolla om det finns platser kvar på Tjurruset. Förra årets bana va ju lätt för mig måste utmanas mer men jag tror jag får hålla fötterna på det torra det här året .

Ska iaf se till att hålla nuvarande form och toppa den till nästa år. Ska se till att laget inte heller kommer undan och att vi fyller på det med nytt friskt blod som liksom oss behöver morötter för att inte tappa sugen. Mål är otroligt viktigt och vi har ett år på oss så det hinner med att bli flera delmål på vägen . 

Mina delmål är
*Bygga styrka och öka i muskelmassa
*Bränna fett och komma ner till 13% fett
*Springa 2 km på 12 min ( man måste inte löpträna för det)
*Hålla min kostplan

Det är min plan och jag är ju som jag är och ger mig inte som ni vet. Kanske följer ni mig och hänger med lite så där på sidan för lite pepp det är kul. 

Alla som en gång varit överviktig vet ju hur viktigt det är att ha rutiner och mål och jag får absolut inte släppa taget då är det kört så trots att det är ett år kvar till TV igen så måste jag se det som att det är inför det jag tränar . Visst har jag en fördel som jobbar med träningen och även har det dagjobb jag har som gör att jag har total koll på kosten.

Så full rulle framåt! Fast just nu lite snorig 

I morgon är det tre pass att hålla, Zumba, Styrka och Spinning hoppas på att energin håller, måste sätta ihop ett bra spinningpass bara har inte det helt klart men det löser sig lite gammalt och lite nytt blir bra

Dagens bilder (den här nya appen gör bilderna väldigt stora ska se om det går att ändra )

1 kommentar:

Anonym sa...

så härligt att läsa om din motivation och mål! Du är verkligen en sann inspirationskälla!