2013/09/14

Så skönt att va i fas

Va så seg i morse när jag gick upp och tänkte hur ska det gå att köra ryggpasset  när det känns som någon hoppat på mitt huvud och hällt sand i ögonen ?! Men när  man laddat med morgonsmoothie och väl gått ( nä jag sprang inte fortfarande i chock) dit så lättade det. Ja måttligt iaf kicken att få köra 8-12 repsare gör mig glad för 15 repsarna hela sommaren sög verkligen även om de gjorde nytta. Avslutade passet med marklyft inte så tungt bara 2 set med 60 kg och 2 set med 70 kg för min rumpa är så öm fortfarande sedan löpturen i torsdags . Jo jag ska springa i morgon igen när jag hat Bokwa klass igen iaf dit.

Idag va det dags att hämta geckosarna , va hos Eva igår i Södertälje och hämtade terrarium som barnen inredde
Så idag åkte vi till Bålsta och uppfödaren av geckosarna eftersom Evas ägg inte blev något. Barnen fick hålla i massa olika geckosar men valde de vi redan valt ut på bild innan. Viggo ska få en egen senare när de här flyttar in i det stora senare så får han en att bo i det här. 
Gina tittar ut

Pinglan ömsar skinn

Viggos ska heta Blixten och han ska ha en hane säger han. Nu hoppas vi de här är honor för de ser ut så. De är syskon med en månads mellanrum i ålder men Pinglan som är äldre är ju större så det borde hon fortsätta vara även när de blir könsmogna så det borde inte bli problem om Gina är en han eftersom den är mindre. Den uppfödare som hade dem först hade fått 18 ägg tyckte jag hon sa så den i Bålsta hade fått hjälpa till att föda upp dem men Västerås uppfödaren hade sagt att kullen visade väldigt sent om de va hanar men det fanns inga som helst tecken på att det skulle va en hane. Vi får väl se vad som händer 

Rejäl tacomiddag idag för att fylla depåerna. Funderar på ett styrkepass i morgonbitti (efter barnen matat ödlorna som de tjatar om) behöver köra bröst och biceps och den här veckan passar det bäst i morgon. Vill ha lång tid för mina rygg, axlar och tricepspass så även om jag skulle kunna köra långpass i morgon är det ju kardiodag egentligen men har sånt flyt i gymmet nu att jag kan dra av en timme på fm innan jag hjälper Mimosa med läxorna och städar lite . Måste köra lite tung core jag inte hann med idag heller så är jag pigg är jag uppe med tuppen och hinner före ödlematningen. Mimosa är så taggad att mata ha ha.

Ha en skön kväll!

Inga kommentarer: