2013/09/05

Måste man gå på diet bara för att man har koll?


Idag mår jag mycket bättre än igår. Snuvan går inte att komma ifrån och inte tröttheten heller men jag har iaf inte spränghuvudvärk eller ont i kroppen . Oj där ljuger jag lite jag har ont i kroppen men det är inte pga min förkylning det är träningsvärk. Har inte hunnit vila sedan Tough Viking men nu ska jag ta två träningsfria dagar. På lördag blir det endast promenad med hundarna ingen styrka min kropp ska få ladda till nästa vecka.
Min Funbeat visar vad jag gjort de här dagarna och det är bara arbete. Klagar inte men min rumpa gör det ha ha.

Ska sätta ihop mitt nya styrkeschema och ser fram emot det. Blir 4 rullande pass 4 set 8-12 reps hade jag tänkt i 6 veckor sedan byter jag igen. Tror jag kommer köra 5 set 4 reps i två veckor då innan jag kör en 15 reps period igen i ett par veckor . Nu är det volym och styrka som gäller ett tag och jag är taggad så fort förkylningen gett med sig.

Ikväll höll jag Zumba och Funktionell Styrka. Ingen kom till spinningen så min kropp slapp den. Va egentligen för trött och oinspirerad på Zumban idag med för ögonlocken ville bara sova. Jobbigt när jag är förkyld för jag blir så kladdig i öronen så allt ljud blir liksom burkigt och jag kan inte höra hur hög volym som är . Hoppas de hade överseende med det. 
Har en  liten oinspirerationsperiod (är det ett ord?) med Zumban just nu. Har så svårt för salsan gör den så lätt det bara går för jag har ingen inspiration för salsa. Kunde jag ha bara merengue, reggeaton och cumbia i passet skulle jag va supernöjd men salsan måste ju va med och jag hittar bra låtar och snor lite koreos på youtube som jag ändrar så det blir mitt men jag känner iaf ingen salsa inspiration. Blä :-( Fast det gör inget de får stå ut med det som är det är i takt iaf även om jag gör dem basic. Är liksom så Bokwa inspirerad just nu att jag vill köra det varje dag. Det är kul och lätt och man kan bränna en jäkla massa kalorier till denna glädje . På söndag är det dags för nästa buzz och då blir det mer remixes i passet, ett annat tempo än tisdagarna men fortfarande så att nybörjare kan va med om de vågat kasta sig ut i detta.

Dagens bilder

Inga kommentarer: