2013/09/24

Träningsvärk är olidligt skönt

Förlåt att jag varit så dålig på att blogga ett tag men har varit lite off :-( . Mycket tankar om det som händer i kommunen med att de vill ändra villkoren för våra öppettider mm och det känns så jobbigt att kunden ska kunna styra över mitt liv att jag bara varit förbannad faktiskt. Nu ska kommunen ta upp frågan igen vilket jag hoppas de gör något vettigt med och att de lyssnat på de protester som varit . Får en massa tankar i skallen när de håller på och försämrar för oss hela tiden fast våra familjer i verksamheterna aldrig klagar på att vi har som vi har. Vill fortsätta ge barnen trygghet och inte en massa stress. Vi att föräldrarna ska kunna lämna på morgonen och känna att barnen är trygga med sin extra familj och inte bara släpas runt. Ta som idag när jag bara hade ett barn kvar på em vi la oss på sängen och tittade på film en stund när det va så blåsigt och regnigt om vartannat. Sånt kan man inte göra om man ska springa hit och dit i ut och skur. Vill ha mina extra barn som är med mig inte andras som valt en helt annan verksamhet och kanske en helt annan inriktning än min. Så jag hoppas de lyssnar på vad man har att säga, jag kan inte säga mer till dem om vad jag tycker känner inte för att argumentera mer. Har skrivit och mailat med den politiker som är "ansvarig" och han vet min åsikt thats it jag kompromissar inte mer än så med det jag skrivit till honom spelar inte någon roll vad de beslutar.

Så nu tänker jag inte mer på det just nu utan fokuserar på annat. Vi har ökat på vår geckofamilj lite nu är det 5 flickor tror vi iaf ha ha. Spännande små djur.

Har bra flyt i träningen nu förutom att det nog är en förkylning på G. Känns som upplägget jag gjort faktiskt fungerar. Jobbigt, tungt och svettigt men efteråt är det så skönt. Har kört lite till fail den senaste veckan men utmanat mig mer i vikter. Känner att mina leder är i fas för tyngre styrka utan hjälpmedel som krokarna nu. Håll tummarna att de håller även nu när kylan kommer men glukosaminet har hjälpt det märker jag . Tänk om jag kunde få första smärtfria vintern på
20 år! Vore så skönt fortsätter boosten och ska köpa hem mer msm som tagit slut.



Som sagt loggar maten som vanligt men orkar inte lägga upp har ju gjort det nästan varje dag i ett år nu.

Nu ska mina trötta skuldror få lite omtanke av bästa maken

-Veronica

Location:Jungfrudansen,Solna,Sverige

Inga kommentarer: