2013/09/26

Taggad !


Då va man bokad till nästa års Tough Viking! Så skönt att ha bokat och ha ett mål att nå. Ska va i bättre form än i år och laget ska helt klart bli tightare än senast. Nu har vi tid att träna och bygga upp tillsammans och det ska bli så kul . Hoppas tjejerna kommer med trots nuvarande skador och svackor. 

Har två tjejer från gymmet jag ska se till att få i topptrim och de är lika taggade vilket gör det extra motiverande.

Höll tre pass ikväll och det känns nu på kvällen med tanke på att jag har en elak förkylning som är på gång. Hoppas toppen varit med tanke på att jag inte mått så bra de senaste dagarna men man vet ju aldrig. I morgon blir det vilodag inför lördagen då jag ska hålla Bokwa för Bootcamparna. Ska bli skitkul :-) hoppas kunna styrketräna på söndag morgon eller om jag hinner kan jag köra innan alla kommer på lördagen fast jag behöver ganska mycket tid för styrkan. Satsar hårt nu inte bara för Vikingen utan för att verkligen nå mitt mål rent muskelmässigt. Det är slitigt i gymmet men värt varenda minut älskar de tunga vikterna, älskar att känna att det sista kramas ur muskeln och hur den laddas upp för nästa set. Svårt att förstå om man inte älskar att lyfta vikter men det är njutning . Loggar ju allt jag äter men måste nog sparka mig i baken för att inte låta reptilhjärnan bestämma vad jag ska äta efter dessa långa pass. Inte alltid det sundaste :P. Men nu är det uppladdning i musklerna som gäller de ska växa en period nu innan det är dags för uthållighet igen som är så jobbigt men nödvändigt . Ska försöka att inte lägga på mig fett utan bara muskler trots alla extra kalorier. Man måste ju laddas på ibland så man orkar med allt.

Nä nu orkar jag inte skriva mer. Laddar för småttingarna som kommer i morgon

-Veronica 

Inga kommentarer: