2017/04/03

Det blir inte alltid som man tänker

Igår dundrade jag in tån i sonens sparkcykel så den är inte så tjusig idag. Gör skitont och dessutom är det på samma fot jag gjorde illa lilltån för en månad sedan


Blev lite knepigt när man inte kan sätta i tån i golvet så hela benpasset fick göras om. Va iaf inte riktigt på humör ikväll kommer berätta senare i veckan om varför men inte idag


Iaf så började jag med lätta benpressar och lårcurls för att få lite aktivit i benen. Fanns inte en chans att jag kunde göra kneeling squats med min tå


Sittande benspark gick lätt det med liksom marklyften i kabel. Idag har jag lagt vilan på 1 minut mellan seten för att spara lite tid

I kabeln körde jag av baksidan och böt ben direkt idag och sedan vilade jag ca 45 sekunder



Det samma gäller sidan



Kör de här musklerna mycket på mina gruppträningspass så jag kör inte så höga vikter på dem just nu. Avslutade med att köra slut på låren 

Så det fick bli ett snabbt och lätt benpass idag . Råkade dessutom pausa Endomundo men jag körde 55 minuter brukar ligga på över timmen när jag kör mitt vanliga schema


Höll pass med styrkeintervaller som kändes extremt lätta men det va bra för min armbåge och ett corepass. Inte lätt att planka med tån fick använda stortån på onda sidan


Skönt med lätta dagar ibland med. Ska köra det här träningsschemat månaden ut och sedan utvärdera om jag ska lägga om min styrka ska labba lite i skallen. Ibland kör man fler övningar än vad som behövs kanske helt enkelt ska lägga fokus på samma övningar men fler set


Får fundera 


Tjingeling


Inga kommentarer: