2017/04/24

En skum vecka

Måndag , sista måndagen någonsin i mitt andra hem. Stället jag sett som min fristad är stängt om bara några dagar. Känns så overkligt det är liksom som att man inte kan förstå eftersom det "vanliga " gänget är på plats. Den stora skillnaden är allas fråga " Vart tar du vägen nu?"  Så många som frågat vart jag kommer hålla pass alla vet ju inte att jag arbetar i Spånga och många som hoppats på att man ska fortsätta styrketräna på samma plats som dem för att rutinerna ska fortsätta. Känns som man splittrar ett kompisgäng som hållit ihop så länge, människor som är en självklar del av ens liv utan att de kanske är medvetna om hur viktig del de spelat i ens liv. Kan tro att en del som går på ens pass eller bara står bredvid i gymmet inte tror vi ser dem men det gör vi garanterat. Varenda en man är van att se funderar man på vart de är när de är borta. Försöker få någon personlig kontakt med alla på varje pass, de flesta kan jag namnet på eller känner igen rösten på och skulle garanterat veta vem det är om de ringer mig och bara säger hej  utan att säga vem de är. Flera har sagt de vill komma till Spånga och träna med mig och det känns enormt stort att jag är så viktig för någon att de faktiskt vill åka så långt bara för att träna med just mig


Så det är svårt att träna idag , energin är som en klump i kroppen men det fick bli lite ben iaf inte enligt planen för det va upptaget 

Började i benpressen för den kommer jag sakna mest av alla 😩 Att ligga och trycka upp vikterna är så skönt.



Skulle kört några set till men låren sa ifrån 

Lite baksida men bara lätt eftersom passet jag ska hålla innehåller så mycket baksida


Fel kabel va ledig så jag körde i en annan och det är inte samma upplägg på vikterna . Nått skumt system på dem med om någon vettig kan förklara så gör gärna det så kanske jag får någon kommentar någon gång 👍 Har kanske bara en läsare 😝


Vilket som så står denna på helt fel plats så man är ivägen totalt för alla som vill passera så jag gav upp efter tre set. Skulle va baksida men jag la upp fel i loggen men spelar ingen roll


Sen virrade jag runt lite för att se om något va ledigt vilket det inte va så jag satte mig och körde lite bröst i väntan på inspiration 


Fick för mig att köra Hipthruster i smithen men den går inte tillräckligt djupt så jag kom inte åt så jag hämtade en stång och körde två set men va så kissnödig att jag höll på att kissa på mig när jag hade stången på höften så det va inte ens värt att skryta om

Sen va det dags att hålla de sista måndagspassen någonsin på Granbacka. Att sluta med fanan på topp utan att börja gråta, att leverera med samma energi som alltid fast det känns som alla ska försvinna. Tur man arbetat som instruktör i över 20 år i olika former så man vet att folk kommer och går och vill sig ödet rätt så ses man igen. Som sista ord till de som inte tränar med mig igen fick bli "Sluta aldrig träna och fortsätt ha kul" så svårt att veta vad man ska säga man kan ju inte bara säga hej då eller ja men tack då utan man vill ju att de på något sätt ska veta hur viktiga de varit för en och kanske har man varit lika viktig för just dem med. Kanske är jag den enda de vill gå på pass med och då vill jag ju de ska veta hur viktiga de varit för mig , att jag sett dem genom åren och att de inte bara varit en i mängden . 

På onsdag är mina absolut sista två pass för alltid där. På söndag stänger dörrarna för gott och bara minnen finns kvar och alla känslor 

❤️



Inga kommentarer: