2017/04/09

Hostar nätterna genom

Bricanylen får jobba när man är både förkyld och allergisk. Tar det ganska lugnt men känner inga problem med att träna då jag varken har feber eller ont i halsen

Cyklade till jobbet och det kändes tungt idag. Troligtvis den kalla luften i mina lungor som gjorde det. 

Ingen direkt plan idag är fortfarande lite i träningschock efter beskedet att Granbacka lägga ner så allt jag planerat och lagt upp i träningsväg måste läggas om. Ok söndagarna borde inte påverkas men det gör det rent mentalt. Dessutom gör sig armbågen påmind och då vill jag undvika tunga  hantlar lite nu för att se om det lättar lite så det blir dragövningar idag. Rodd och latsdrag i mängder 

Värmer upp med lätta reps använder V handtag. Som ni vet sen tidigare är vikten inte korrekt då de här kabelmaskinerna är skitskumma vad gäller vikten. Skriver det endast som motstånd och räknar det inte som vikt


Sedan lägger jag på och minskar vikt efter hand. Vilar 1:15



Byter till världens obekvämaste handtag som är brett men med två handtag på sidan men de är räfflade på ett sätt som gör ont i händerna . Blir tyvärr bara 5 set pga det och ganska lätta


Fortsätter till latsdrag , samma som med rodd så startar jag tyngre och lättar av

Vidare till rodden igen men enhandsrodd. Pga den breda rodden har jag rivit upp en av valkarna i vänsterhanden så jag tappar greppet på slutet



Sedan testar jag sittande rodd/latsdrag där jag sitter på golvet och trar trissan från högsta läget. Började lätt för att känna på hur långt jag skulle sitta ifrån själva anordningen och la på varteftersom 


Lite hantlar vill man ju använda iaf men bara lätta för maximal kontakt. Gör som ett axelluft i sida men mer framåtlutad för att komma åt baksidan mer



Så vanliga med förståss


Avslutar med högreps rodd. Hade bestämt det skulle bli 150 reps totalt så jag började med 30 men det kändes lite fjantigt lätt så jag körde på med tre 50 repsare för att det skulle svida rejält



Lär kännas i morgon 👍

Höll ett pass styrka och "aerobics " innan jag ringde efter gubben så jag slapp cykla hem. Helt slut efter nästan 4 timmars träning


Hem och äta burgare på 500 g kycklingfärs och massa gott på dem 🍔 för att ladda för städning . 


Så bra förbränning fram till lunch sen fick klockan vila till förmån för skurhinken

Softa resten av em



Inga kommentarer: