2017/04/10

Försöker att inte tänka

Så svårt att förstå att tiden rinner ut och att Granbacka kommer försvinna ut mitt liv. Man har ju gått dit så många ggr i veckan under tio år att det är en naturlig del av livet så det är som att förlora en väldans massa vänner på ett bräde. Jag har inget stort umgänge utan värdesätter tiden när jag träffar "gänget" som tränar kring och med mig och nu ska de liksom inte finnas mer. De man lärt känna genom åren ska helt plötsligt försvinna ur en vardag. Självklart kan man byta gym men det blir inte samma sak vännerna är ju inte där. Jag kommer inte börja på något annar gym utan håller mig bara på Gymmet i Spånga vill inte binda upp mig mer. Men alla människor som man är van att träffa , de man undrar vart de tagit vägen om man inte setts på ett tag, mina gubbar i gymmet man pratar lite skit med och alla fantastiska som går på mina pass. Låtsas som om det inte ska hända att jag bara drömt det fast jag vet att det inte är så. 

Jag är en person som behöver stabilitet för att fungera gillar inte att saker är oplanerade och inte följer uppsatt plan men nu så kastas allt omkull om några veckor. Men en ny era börjar det gäller bara att sätta upp en ny plan


Idag körde jag iaf en timmes lugnt benpass i gymmet. Ville inte påfresta förkylningen för mycket utan började med Kneeling Squats som är min absoluta favoritövning. Kände mig rejält stark och 12or med 100 kg va en baggis


Vidare till sittande lårcurl och en hamstring som krampade så jag fick lätta vikterna 😳 Men benpressen gick bättre


Kommer sakna benpressen rejält ska försöka få chefen på Gymmet att köpa upp den så hoppas kan man ju alltid 


Vill pressa upp det är så skönt. Har inte kunnat köra så tungt som jag vill med tanke på alla pass jag kör men längtar till att få lägga på dryga 200 kg igen så det suger rejält i låren. Så håll tummarna att den hamnar på rätt ställe 😉

Nåväl lite mer baksida men det krampade rejält  fortfarande i vänstra hamstring 



Skulle göra benspark med men låren va helt slut så det blev bara ett fjantset som inte ens va värt att notera 

Drog av lite bröst med eftersom jag inte gjorde det igår 


Hade tänkt köra högreps men blev så kissnödig så jag sket i det. Man är inte riktigt på humör heller när alla runt en pratar om framtiden var de ska träna och hur jobbigt det är att förlora sin hemmaplan. Många har ju tränat i 40 år på Granbacka så det gör ju extremt ont för dem. Många sorgsna blickar men vi får njuta av tiden som är kvar.



Nä nu ska jag lägga mig och fortsätta plöja Helix på Netflix. Så spännande 

Inga kommentarer: